מבט שונה

עסק חרדי, תעזור לנו לעזור לך // טור דעה

בשבועות האחרונים נהיה 'דיבור חם' לסייע לבעלי עסקים 'משלנו' • ארי טננבוים מבקש לחדד זווית חשובה בנושא הזה • "הייתכן שבעל עסק משלנו לוקח פי שלוש מבן דוד?" (דעות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
חרדים עובדים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. תמונת אילוסטרציה. (צילום: פלאש 90)

בשבועות האחרונים פרסם רפאל וואהל במגזין 'משפחה' סדרת מאמרים שהמסקנה שלהם, פחות או יותר, היא: פרגנו לאחיכם היהודים. קנו מהם ובכך תגרמו שהכסף החרדי יישאר בתוך הקהילה. ככה הוא יצמח ויגדל וכולם ירוויחו.

סביב מאמריו נוצר באזז כאשר חלק מעודדים את דבריו בלהט וחלק טוענים כי מה לו ולכלכלה וכי הוא איננו מבין עניין.

ברשותכם, אני רוצה להציע זווית נוספת לדבריו. זווית שיכולה להאיר ולו במעט על כל העניין הזה של "לתמוך בעסקים יהודים".

הנקודה היא כזו. עזרו לנו לעזור לכם. קרי: בעל עסק חרדי? תן לנו – הצרכנים – את הסיבה לרכוש ממך. תעזור לנו לעזור לך (וממילא לעזור לכולם).

וואהל צודק במאת האחוזים (לענ"ד) בכך שעלינו לפרגן לאחינו. גם אם השירות עולה יקר יותר – כדאי לשלם אותו ולו מטעם רחבות עין. מעולה. מסכים עם זה.

אבל בכל אופן, ברגע שבעל עסק חרדי לוקח יקר הרבה יותר, הוא לא ישאיר לי הרבה ברירות אלא ללכת לבן דוד לבדוק כמה עולה אצלו.

סוף דבר יש גבול כמה אנחנו יכולים לעזור לך, אם אתה לא עוזר לנו.

הייתכן שחשמלאי חרדי, מתוך אנ"ש, שבאמת ובתמים אני רוצה לעזור לו, לוקח כפול שלוש מבן הדוד? האומנם לתקן ברקסים לרכב במוסך יהודי יעלה לי כחמש אלפים שקל בשעה שאצל הבני דודים הוא עולה שבע מאות – שמונה מאות שקל???

כאן נוסיף מילה על שירות ואמינות. כי אם אין לך אותם – לא אגיע אליך אפילו אם אתה משפחה שלי. המינימום ההכרחי (אפילו אם המחיר יהיה יקר) זה שהשירות אצלך יהיה מעולה פלוס והאמינות תהיה בראש מעיינך. כי מה אנשים מחפשים בימינו?! מתחרים יש לכל קטגוריה ובשפע. אנשים מחפשים שירות טוב מכל הלב. אז אם את זה אתה לא יודע לתת, אל תצפה שנרכוש ממך שירות. הרבה לפני שאנחנו מדברים בכלל על לעזור לך.

אין לי השפעה בקהל ואין לי קהילה שדרכה אני יכול להנחיל את דברי, אך יש לי את הבמה כאן להציע רעיון, ויהי רצון שהוא יתקבל בעדת ישראל: רוצים שנרכוש ממכם אחים יקרים? תנו לנו את הסיבה. אל תעלו מחירים בצורה שלא תותיר לנו ברירה ואל תרמו אותנו ותחפשו איפה לעקוץ אותנו.

אני לא אומר שחלילה כולם כאלה. שלא יובן כך מדברי ולו לרגע. אני רק אומר: תראו לנו למה אתם באמת טובים. או אז כולנו באמת נרוויח מכך!

תעזרו לנו עם זה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר