אברי גלעד לא מבין מה קדוש בבית כנסת

איש התקשורת אברי גלעד טוען כי בית כנסת או בית מדרש אינם מקומות בהם יש צורך לנהוג בקדושה: "ממתי יש קדושה בחדר? זה שייך ליהדות או שזה ייבוא ממקום אחר?" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אברי גלעד (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)

איש התקשורת אברי גלעד טוען כי בית כנסת או בית מדרש אינם קדושים. גלעד התייחס אתמול (רביעי) בתכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל, להצבת מכשירי הכושר בידי שוטרי מג"ב בבית המדרש של ישיבת ''עוד יוסף חי'' ביצהר.

גלעד כינה את ההחלטה כ"כניעה". "'חננו' הגישו תלונה שמבזים את הקודש, שנותנים לחיילים לעשות כושר במה שהיה קודם בית המדרש, וצה"ל נכנע והתקפל והוציאו את מכשירי הכושר ממה שהיה חדר בית המדרש", אמר גלעד בתכנית.

"עכשיו אני שואל, ממתי יש קדושה בחדר? האם זה שייך לדת היהודית או שזה ייבוא ממקום אחר?".

ג'קי לוי, שהגיש לצדו של גלעד את התכנית, ניסה להסביר את הדברים ואמר "אנחנו דוגלים בתפיסה של מעלים בקודש ולא מורידים", אולם גלעד השיב כי "אני חושב שמדובר בשימוש לרעה במילה קדושה כדי להציק".

בתגובה לדברים אומרים בארגון 'חננו', "האם כל כך קשה למר גלעד לכבד ולהבין את רגשות ציבור שומרי המסורת היהודית, שהפיכת בית מדרש לחדר כושר פוגעת בהם? אנו מציעים לו לעיין ב'שולחן ערוך', בהלכות בית מדרש, מתוך תקווה כי הוא סובר שלכל הפחות לספר ההלכתי היסודי ביותר, ה'שולחן ערוך', ישנו קשר ליהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר