בהרמת כוסית • צפו

השר אמיר אוחנה: "אף אחד מאיתנו לא אוהב תיעוד של שוטר מפעיל כח"

במהלך הרמת כוסית שהתקיימה היום, עם השר לביטחון פנים אוחנה ובכירי מטרת ישראל, הודה אוחנה לשוטרים והסביר כי אף אחד לא אוהב תיעוד של שוטרים המפעילים כח. צפו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אוחנה בטקס (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הרמת כוסית שהתקיימה היום (שני), עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובכירי מטרת ישראל, הודה אוחנה לשוטרים והסביר כי אף אחד לא אוהב תיעוד של שוטרים המפעילים כח.

בפתח דבריו אמר השר: "אף שוטר לא התגייס למשטרה למטרה זו, רובכם התגייסתם כדי להוביל את המאבק בפשיעה ובטרור. אך עת צרה היא לישראל ומשטרת ישראל התגייסה כדי להושיע אותו. לכן, הקדישה משטרת ישראל את מיטב שוטריה כדי לוודא שכמה שיותר אזרחים מקפידים על הכללים שהם ורק הם יביאו לניצחון גם בחזית הזאת".

"אך ברור לחלוטין", הוסיף אוחנה: " שכדי לנצח את הנגיף לא די באכיפה. לא די במתן דוחות, ביקורי בית וקנסות. העם בישראל הוכיח את עצמו, בכל ימי קיומו, כעם לוחם. עם שעמד במבחנים קשים, קשים מנשוא, ועמד בהם בגבורה".

אוחנה עבר לדבר על התיעודים: "כעת הוא נדרש למבחן נוסף, מבחן של משמעת עצמית. אף אחד מאיתנו לא אוהב את התמונות והסרטונים של שוטרים המפעילים כח כלפי אזרחים, ודאי אם אינם עבריינים שזו דרך חייהם. אך ברור לנו כי אלו שיפרו את החובה ההדדית, החובה לשמור על בריאות הציבור כולו, ויסכנו את זולתם בהפצת הנגיף – יזכו למענה".

"אכיפה נחושה של החוק והסדר, בכל רחבי הארץ וכלפי כל המגזרים בצורה שווה, תחזק לא רק את בריאות הציבור, אלא גם את האמון בלובשי המדים. במדיכם הכחולים והירוקים "לא שררה ניתנה לכם", כי אם הזכות והאחריות לשרת את אזרחי ישראל בשעה קשה, ולוודא שבמלוכד, בערבות הדדית ובאחריות משותפת, ננצח את הנגיף ונותיר אותו מאחור כאחת מקללותיה של השנה החולפת".

"4 חודשים אני איתכם", הוסיף אוחנה, "בהם למדתי להכירכם, מפקדות ומפקדים, קצינות וקצינים, שוטרות ושוטרים, לוחמות ולוחמי מג"ב, מתנדבות ומתנדבים, וחשוב מכל, למדתי, למרות המסיכות ועל אף הריחוק החברתי, כמה מורכב, כמה קשה וכמה לעיתים כפוי טובה זה, להיות שוטר".

"אז בשמו של הציבור", סיים אוחנה ואמר: "שלעתים שוכח, לא תמיד בכוונה, את אנשי המשטרה המגנים בגופם, במרחק מבני משפחותיהם, בשרב הישראלי, על שלומו, ביטחונו ובעת הזו גם על בריאותו, הרשו לי לומר לכם תודה. תודה על השעות, תודה על הימים, תודה על הלילות, תודה על החגים. תודה על המשמרות הארוכות ותודה על ההקרבה".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן התייחס למשימות משטרת ישראל בהמשך מאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ואמר: "השנה שחלפה הייתה שנה רווית פעילות במציאות מורכבת, ולצידה גם הישגים לא מבוטלים".

"במשטרת ישראל משרתים עשרות אלפי שוטרים ושוטרות מסורים, אשר כולם נשבעו לשרת ולהגן על המדינה ותושביה. שוטרים הפועלים תוך שליחות ונכונים בכל רגע נתון לשמור בנחישות על מרקם חייהם של אזרחי המדינה בתקופה רגישה ונפיצה זו. זוהי הזדמנות עבורי להביע הערכה רבה על עבודתם של המפקדים והשוטרים הפועלים באומץ לב ובמקצועיות למען אזרחי ישראל".

"האתגרים השונים פוגשים אותנו לאורך כל ימי השנה, ודורשים מאתנו מוכנות, דריכות, ועשיה בלתי פוסקת, בכל חלקי המדינה, ובנושאים הרגישים ביותר הנוגעים בחברה הישראלית. גם בתקופה זו, אנו פועלים במגוון המשימות העומדות לפתחנו, ובהם טיפול בפשיעה, שמירה על הסדר הציבורי, משימות ביטחון פנים, אכיפת תקנות הקורונה ועוד".

עוד הוסיף ואמר כהן: "המשימות והאחריות המוטלת על כתפינו, מחייבת אותנו לנהוג בממלכתיות ובאחריות, תוך שיתוף פעולה מלא עם הגופים הממשלתיים וגורמי אכיפת החוק משטרת ישראל הינה ציר מרכזי בשמירת צביונה של ישראל כמדינה דמוקרטית. המציאות הישראלית על היבטיה השונים תחייב אותנו לעמוד גם בשנה הבאה בחזית העשייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר