מגעים ראשונים בין דרעי לחב"ד

בעוד גורמים בימין מחדדים את הססמאות נגדו, בימים האחרונים מנהל אריה דרעי מגעים עם גורמים בחסידות חב"ד הנחשבת לימנית, גורם בש"ס: "דרעי לא עשה את אוסלו" בנוסף למגעים הרשמיים בין הצדדים, דואג דרעי לשלוח רמזים של פיוס כלפי החסידות ומחנה הימין, ובימים הקרובים הוא אף צפוי להגביר אותם

אלי ג'אן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

בעוד במפלגות הימין הקיצוני מחדדים את הסיסמאות נגד חזרתו של אריה דרעי לפוליטיקה, ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי החל במסע פגישות עם עסקנים מחסידות חב"ד במטרה ליישר את ההדורים. "מי שהחזיר את חברון אלו היו הליכוד" אמר בשיחות פנימיות עם עסקני החסידות "באוסלו אנחנו לא תמכנו אלא התנגדנו, וגם זה היה בגלל שמרן קבע".

בקיץ 2005, ביצע ראש הממשלה דאז אריאל שרון את תכנית ההינתקות לישובי גוש קטיף. אלי ישי היה מהראשונים להתנגד לתכנית בקול, ויחד עם חברי כנסת נוספים מהתנועה הסתובב ביישובים שהתפנו מאוחר יותר והביע את דעתו הנחרצת נגד הפינוי. זה השתלם.

בבחירות לשנת 2006 מצביעי ימין רבים בעיקר חסידי חב"ד הצביעו למפלגת ש"ס. חלק מהם אף התעקשו שקיבלו את ההוראה מרבני חב"ד הבכירים, למרות שבפועל לא הייתה הוראה רשמית. עם חזרתו של דרעי לזירה, עלו שוב הקולות בקרב מצביעי הימין שהזכירו את הסכמי אוסלו משנת התשנ"ג - 1993 בהם ש"ס בראשותו לא התנגדה.

"הוא יצטרך לעבוד קשה בכדי להסיר את כתמי אוסלו"

כפי שפורסם ב"כיכר השבת" השבוע, בחב"ד לא התרגשו מחזרתו של דרעי לזירה "קשה לי לראות ספרדי חב"דניק מצביע לש"ס, בגלל העובדה שדרעי נכנס", אמר מנחם כהן חסיד חב"ד ועורך אתר COL "הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי להסיר מעליו את כתמי אוסלו."

ומסתבר שדרעי החל לעבוד. בימים האחרונים קיים הלה פגישות עם עסקני חב"ד במטרה להסביר את עמדתו בנושאים אלו "מרן הוא זה שהחליט שנמנע בהצבעה" אמר בשיחות סגורות עימם "מי שהחזיר את חברון זה הליכוד, מי שפינה את המתנחלים מגוש קטיף אלו אנשים מתוך הליכוד. אני לא שמאלני ואני אוכיח לכם את זה" דברי דרעי. "אנשים גם שוכחים ש-ש"ס ודרעי התנגדו להסכמי אוסלו ב'" הוסיפו גם גורמים בש"ס.

בפועל, ברחוב החב"די הדעות חלוקות. ישנם המדברים בקול על דרעי כמי שיכול לעזור לחלשים והוגדר שם אף כ"בולדוזר". מאידך, היה מי שהזכיר כי רק לאחרונה צוטט דרעי בראיון שהתפרסם בערוץ 10, לפיו הציבור הספרדי הוא כזה ש"תלוי לאן אתה מוביל אותו" והעובדה כי לו ש"ס הייתה מתנגדת, הסכם אוסלו לא היה עובר.

פרט לשיחות הלא רשמיות, בש"ס כבר הספיקו לשלוח מסרים בדרכים לא רשמיות. בראיון שפורסם בעיתון ב"קהילה" לפני כשבוע, עם הרב משה מאיה שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, גונן אף הוא על דרעי והסכמי אוסלו ואמר כי הרב עובדיה יוסף היה זה שהורה להימנע בהצבעה.

רמז נוסף שאולי שופך אור על המגעים המתקיימים עם חב"ד מגיעים מכיוון לא צפוי: "אנו לא נכוון את הקמפיין שלנו נגד דרעי" אומר שי גפן מנכ"ל ארץ ישראל שלנו הנמנה גם על החסידות. עם פרסום הסכם השלום בין אלי ישי לאריה דרעי, מיהרו במפלגה הימנית להזכיר לציבור על "מעלליו" של האחרון בהסכמי אוסלו. כעת נראה שאף הם לקחו צעד אחורה בנושא זה: "נתמקד במה אנחנו טובים ולא במה אחרים פחות" סיכם גפן.

בימים הקרובים, כך על פי גורמים שונים, יגביר דרעי את המסרים לפיהם הוא אינו מחזיק בדעות שמאלניות כפי שמנסים להצמיד לו, אך לעת עתה לא ידוע על פגישה רשמית עם רבני חב"ד.

מלשכתו של אריה דרעי אישרו את קיום המגעים עם חסידות חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר