לפיד מתעקש על החינוך; הבית היהודי רוצים את ועדת הכספים

הקשיים בהרכבת הממשלה נמשכים, לאחר שיאיר לפיד דחה את ההצעה כי תיק החינוך יחולק ברוטציה בין גדעון סער לשי פירון, הצדדים מנסים כעת להגיע לפתרון. בנתיים, ב'בית היהודי' העלו כעת דרישה לקבל את ראשות וועדת הכספים (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מחלוקות. לפיד ובנט (צילום: פלאש 90)

מתעקש על החינוך: יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד', ממשיך להתעקש על תיק החינוך עבור מקורבו שי פירון, מול ההתעקשות של הליכוד להשאיר את התפקיד אצלם עבור גדעון סער.

במהלך פגישת המשא-ומתן הקואליציונית שהתחדשה בצהריים (שלישי) הבהירו ב'יש עתיד' כי לפיד לא מוכן שהתפקיד יחולק ברוטציה בין סער ופירון, כך שגם ההצעה הזו יורדת מהשולחן.

מלבד זאת, דרישה חדשדה הועלתה על-ידי 'הבית היהודי'. לאחר שוויתרו והסכימו לקבל רק שלושה תיקים, דורשים כעת במפלגה הדתית לקבל לידיהם את ראשות וועדת הכספים.

גורם בבית היהודי צוטט כשאמר כי "כדי לעמוד בהבטחתנו לרפורמות כלכליות ולפירוק הריכוזיות, אנו חייבים את היכולת לפרק חסמים בדרך והועדה היא כלי לכך".

בתוך כך, בערוץ 2 דווח כי במהלך הפגישה נידונה האפשרות לקחת מידיו של יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, את תיק ההסברה, בשל התנגדותו של אביגדור ליברמן. אך בנט התעקש כי התיק יישאר בידיוץ

בנוסף, יו"ר 'התנועה' ציפי לבני, מסרבת לוותר על התיק השני שהובטח למפלגתה בעת שחתמה על ההסכם הקואליציוני, מלבד תיק המשפטים.

בשעה זו, נמשכת פגישתם של צוותי המשא ומתן בניסיון לצאת מהסבך ולהגיע לעמק השווה בין הצדדים.

למרות ההתעקשות על תיק החינוך, לפיד מסמן לעצמו שני הישגים מרכזיים, שנאת החרדים וההצלחה להותירם מחוץ לממשלה, לצד העובדה שהממשלה החדשה תהיה קטנה הרבה יותר מזו היוצאת, כפי שהבטיח במהלך הבחירות.

הבוקר, נחשף פרצופו של שי פירון שפסק לפני מספר שנים כי אין למכור בית לערבי בעיר חיפה. ב'גלי צה"ל' נחשף כי פירון פסק באתר 'כיפה' באשר לעיר חיפה כי "אין למכור את הבית לערבי, ובעיקר כשיש בכך איסור של 'לא תחונם', ולמכור לערבים בית בעיקר לאור המאבק המתנהל בימים אלה הוא ממש בחזקת איסור".

ב'יש עתיד' טוענים כי הפרסום הבוקר הוא חלק מהמהלך לסיכול כהונתו של פירון בתפקיד שר החינוך.

מלשכתו של פירון מסרו בתגובה לפרסום ב'גלי צה"ל' כי "המענה שנתן הרב פירון הוא המענה שנותנת ההלכה, ואינו מייצג את עמדותיו האישיות. בנושא מכירת הדירות לערבים, הרב פירון אינו עומד מאחורי הפסיקה ההלכתית בנושא, ופועלו בשנים האחרונות לקירוב לבבות בין ערבים ליהודים עומד כהוכחה ניצחת לכך".

בתגובה לדברים, כינתה ג'ודי שלום ניר מוזס את הרב פירון בתואר 'גזען' ואמרה כי "לא מוכנה שגזען חשוך יחנך את הילדים שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר