ח"כ שלי יחימוביץ': "איך לבני ולפיד הגיעו לנקודה כזו מבישה?"

התגובות במערכת הפוליטית לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ח"כ שלי יחימוביץ': "לבני ולפיד הושפלו ונבעטו החוצה". השר פירון: "מופע מלא בהיסטריה, בכי ונהי" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ שלי יחימוביץ' (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את הערב (שלישי) את שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) ושרת המשפטים ציפי לבני (התנועה). נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בה האשים את השניים בחתרנות והודיע על הליכה לבחירות.

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו לבוא. ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) בחרה לתקוף את לבני ולפיד: "לבני ולפיד הושפלו ונבעטו החוצה, במקום להסיק מסקנות מתבקשות בעצמם. אני לא מבינה כיצד הגיעו לפיד ולבני לנקודה המבישה והמשפילה הזאת".

שר החינוך שי פירון הגיב לדברי נתניהו ואמר: "חזינו כעת במופע מבהיל מלא היסטריה, בכי ונהי. זה עוד פרק בסדרה 'הישרדות' שבנימין נתניהו כותב כבר הרבה שנים".

שר המדע יעקב פרי כתב במכתב ההתפטרות לנתניהו: "אני מצר על כך שבתקופה כזו, בה מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים, כלכליים ומדיניים משמעותיים, בחרת לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות ויקרות".

שר הרווחה מאיר כהן כתב במכתב ההתפטרות: "בהמשך לניהולך הכושל של הקואליציה, הריני להודיע על התפטרותי. בחרת בשיקולים פוליטיים פרטיים ולא בשיקולים שלטובת אזרחיך. בהעדיפך את השיקולים הפוליטיים פגעת במאות אלפי אזרחים המתמודדים יום יום עם המציאות הקשה ביותר בישראל ומנעת מהם שורה חשובה של בשורות שהיו אמורות להיכנס לתוקף בעוד חודש".

נתניהו מודיע על בחירות, הערב (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

מ"יש עתיד" נמסר: "ראש הממשלה כשל בניהול מדינת ישראל ובטיפול בצרכים של הציבור הישראלי. האקט המבוהל של פיטורי השרים הוא מעשה של פחדנות ואיבוד עשתונות.

"צר לנו כי ראש הממשלה בחר לנהוג בחוסר אחריות לאומית ולגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, שתסב נזק לכלכלה ולחברה הישראלית, והכול מתוך שיקולים פוליטיים קטנים, חולשה וכניעה לחרדים, לחברי מרכז ולקבוצות אינטרסים".

השרה ציפי לבני קיבלה את הודעת הפיטורין מנתניהו בטלפון. בשיחה היא הטיחה בו: "חבל שלא היו לך האומץ והגינות לעשות את זה בינינו בארבע עיניים. ההחלטה ללכת לבחירות הייתה שלך. אני מאוד גאה על מה שעשיתי עד כה מול הקיצוניים בממשלה שלך. מקווה שתגלה יותר אומץ מול האיומים שמדינת ישראל ניצבת מולם".

בהודעת הפיטורים שהעביר ראש הממשלה לשרים נכתב: "בשבועות האחרונים, לרבות ביממה האחרונה, תקפו השרים לפיד ולבני בחריפות את הממשלה בראשותי. לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה ולא אסבול שרים שתוקפים את הממשלה, את מדיניותה ואת העומד בראשה".

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר: "התלמידים לפיד ולבני קיבלו היום שיעור בדמוקרטיה. מי שיושב בממשלה ופועל נגדה, לא יכול להמשיך לכהן בה. אולי בזכות השיעור הזה הם יחכימו וילמדו לשלב את אותה הדמוקרטיה גם במפלגות שבראשן הם עומדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר