דרמה בעליון

השופטים הודיעו: שלושה חודשים בלבד לחקיקת חוק הגיוס

שבעה שופטי בג"צ בראשות הנשיאה אסתר חיות קיבלו חלקית את בקשת המדינה לאפשר הארכה לחקיקת חוק הגיוס ואפשרו עוד שלושה חודשים בלבד • הסיכויים להעביר את החוק קלושים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיאה אסתר חיות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראשי המפלגות החרדיות היו בטוחים ששופטי בית המשפט העליון יקבלו את בקשת המדינה להאריך את המועד לחקיקת חוק הגיוס החדש בשישה חודשים, כך שיהיה מספיק זמן להעביר את החוק לקראת סיום מושב החורף - אולם שבעה שופטי בג"צ קיבלו הערב (שלישי) החלטה לקבל חלקית בלבד את הבקשה, ולהאריך את המועד בשלושה חודשים בלבד.

בהחלטתם כתבו השופטים: "לאחר ששקלנו בדבר החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד בטלותו של פרק ג'1 לחוק שירות בטחון כך שתיכנס לתוקף ביום 2018.12.2 תחת המועד שנקבע בפסק הדין".

במפלגות החרדיות חוששים הערב כי הסיכוי להעביר את חוק הגיוס החדש בקואליציה הנוכחית קלושים, שכן הכנסת נמצאת בימים אלו בפגרה, כך שהחוק יהיה חייב לעבור בקריאה שנייה ושלישית כבר בפתח מושב החורף, דהיינו כחודש ימי עבודה במשכן.

במערכת הפוליטית מעריכים כי משמעות החלטת בג"צ היא הקדמת הבחירות. שכן 'אגודת ישראל' צפויה לפרוש מהממשלה במידה והחוק לא יאושר עם התקנות שהמועצת החסידית דורשת, מה שיוביל לפרישת 'דגל התורה' וש"ס.

מנגד, ב'דגל התורה' מנסים לצנן את האווירה ואומרים כי ניתן להעביר את החוק בדד ליין של בג"צ. ח"כ אורי מקלב אומר הערב כי: "תהליך החקיקה נמצא בסופו כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר