'הליכוד מעוניין בפירוק'

דרמת "חוק הגיוס": בג"ץ יתבקש לתת ארכה נוספת

בתום ישיבת ראשי הקואליציה הוחלט לבקש מבג"ץ דחייה בחקיקת חוק הגיוס; דרעי וגפני נעדרו. ח"כ מקלב מזהיר כי תחושתו היא שסיעת 'הליכוד' מתכוונת לפרק את הממשלה על רקע החוק (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בכסלו תשע"ט | 25.11.18
בנימין נתניהו, ינגוס בקול החרדי? (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"הליכוד מעוניין לפרק את הקואליציה על רקע חוק הגיוס", כך התבטא בצהריים (ראשון) חבר הכנסת אורי מקלב, מי שמרכז את נושא חוק הגיוס מטעם סיעת 'דגל התורה'.

בתוך כך, בתום ישיבת ראשי הקואליציה הוחלט לבקש משופטי בג"צ דחייה נוספת בחקיקת החוק. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נעדרו מהישיבה.

לדברי מקלב: "החשש של הסיעות החרדיות, שלליכוד אולי נוח אולי להפיל את הממשלה הצרה הזו על רקע חוק הגיוס המדובר. יכול להיות שזו תהיה גם מטרה שלהם, וכרגיל, אנחנו, החרדים נהיה האשמים והקרבן של הבחירות".

מקלב הבהיר כי הסיעות החרדיות יצביעו נגד חוק הגיוס במתכונת הנוכחית: "אין בכלל ספק".

לדבריו: "אין הרבה סיכוי שקואליציית 61 תשרוד, השאלה על מה הממשלה הזו תיפול. כעת זה נראה שרוצים את הגיוס כתירוץ לבחירות".

מקלב הוסיף בשיחה ל"כיכר השבת" כי: "אנחנו מצפים ומכים לחוק יסוד לימוד תורה שמכיר בערך לימוד התורה ונותן מענה להתערבות הבג"ץ, כרגע אין הסדרה לבני הישבות וזהו מצב לא טוב וגם ללכת לבחירות על רגע החוק הגיוס זהו דבר לא רצוי".

ח"כ אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", ראשי המפלגות החרדיות האמינו שסיעת 'יש עתיד' בראשות ח"כ יאיר לפיד תצביע בעד חוק הגיוס החדש, חוק שהוכן על ידי המערכת הצבאית, בטח כשהבינו שלא יבוצעו בו שינויים. אך אמש בהודעה אחת נגד החוק, הצליח לפיד להכניס את המערכת הפוליטית לסחרחורת.

לפיד תקף את ההודעה של ראשי הקואליציה, בדבר הכוונה לבקש ארכה נוספת מבג"ץ, ואמר: "הסיבה היחידה שנתניהו הולך לבג״ץ שוב, היא כדי לשמור על הכיסא שלו. אפשר להעביר השבוע את חוק הגיוס. כל מה שהוא צריך זה להבטיח בקולו שלא תהיה קומבינה על הכסף. אבל נתניהו נכנע לחרדים שוב ושוב. יש עתיד תמשיך להלחם לשוויון בנטל ולא תיכנע לסחטנות החרדית".

ח"כ יאיר לפיד (צילום: אהרון קרון / Flash90)

אמש רמז לפיד כי אין בכוונתו להצביע בעד חוק הגיוס, למרות שאין בו שינויים: "אמסלם אומר כאן בעצם - בואו נעשה קומבינה על חשבון הציבור. גם לא יתגייסו חרדים וגם נשלם להם כסף. כי אם אנחנו פריירים לפחות עד הסוף. נוסיף תקציב לישיבות מעכשיו כדי שיופעלו הסנקציות זה יהיה למראית עין".

כעת, במפלגות החרדיות נמצאים לקראת השבוע המכריע, שכן בשבוע הבא יגיעו לקיצו הזמן שהותיר בג"ץ לממשלת ישראל לחוקק את חוק הגיוס המתוקן.

באשר ל'אגודת ישראל', שם הודיעו כי יצביעו נגד החוק, השאלה שנותרה פתוחה היא האם 'אגודה' תפיל את הממשלה על רקע חוק הגיוס. ליצמן התבטא אמש כי המועצת הורתה לפרוש מהממשלה במידה וחוק הגיוס יעבור כפי שהוגש. לדבריו, בימים הקרובים 'המועצת' תתכנס להכריע בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר