בחסות צה"ל

קטטה חריפה בקואליציה: "חוצפן, הייתי שם"

"פעילי טרור תקרא לחברים שלך, חוצפן", השתלח פומבית חבר הכנסת ממרצ בעמיתו לקואליציה. הרקע: עימות בין חיילי צה"ל לאנשי שמאל שביקשו להביא מים לכפר פלסטיני (רשת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש90)

ידיעה ב'הארץ' על חיילים שתקפו פעילי שמאל שביקשו להביא מים לכפר פלסטיני בדרום הר חברון, הוביל היום (ראשון) לקטטת טוויטר חריפה במיוחד בין גורמים בקואליציית בנט - ביטוי למנעד הדעות הרחב והבלתי אפשרי כמעט שלה.

לפי הידיעה, חיילי צה"ל חסמו פעילי שמאל שביקשו להביא מים לכפר פלסטיני, ועצרו שישה מהם. בצבא יש שטוענים שהפעילים חסמו כביש ותקפו חיילים. הפעילים מכחישים זאת. יחד עם זאת דובר צה"ל הגיב שהתנהלות הקצין, שנראה בתיעוד מהתקרית דוחף בכוח מפגין ומניח את ברכו באלימות על ראשו של מפגין אחר, אינה משקפת את המצופה ממנו.

שר הבריאות ניצן הורביץ ממרצ התייחס לדיווח וקרא ל"אלימות מצד חיילים כלפי פעילי שלום" להיפסק. לדבריו, "קבוצה מתנועת ״לוחמים לשלום״, שלא נקטו בשום פעולה חריגה, ספגו יחס ברוטאלי ופציעות כאשר ליוו מיכלית מים לכפר בדרום הר חברון. לאחר ששמעתי עדויות קשות, כמו שגם רואים היטב בתמונות, פניתי לשר הביטחון ודרשתי לערוך בירור יסודי".

מי שהגיב לו היה חבר הכנסת אביר קארה מימינה, סגן שר במשרד ראש הממשלה, שצייץ בטוויטר: "פעילי טרור שהגיעו ללבות את האש והיצרים וליצור מתח בין יהודים לערבים נעצרו על ידי כוחות צבא ההגנה לישראל. מי שמצפה לפגוש בשטח לוחמים שמחלקים פרחים ועובר על החוק שלא יתפלא שהוא נעצר. מעצר זה לא דבר נעים כל הכבוד לחיילים שלנו. עם ישראל חי גיבוי מלא למפקדים בשטח בצבא המוסרי בעולם".

אלא שתגובתו של קארה נתקלה בגינוי חריף של מוסי רז, חבר הכנסת ממרצ. הוא כינה את קארה "חוצפן", והוסיף: "פעילי טרור תקרא לחברים שלך, לא לאנשים טובים שכל מטרתם הייתה להעביר מים לכפר פלסטיני ונתקלו באלימות ברוטאלית ומעצרים פוליטיים. אני הייתי שם", כתב רז, "אני ראיתי את זה". הוא חתם: "כמה נוח לצייץ שטויות מהמזגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר