"להגן על הדמוקרטיה"

לפיד מתחנן לשותפיו ב'גוש השינוי': "חייבים לעבוד ביחד"

הקרע בגוש השינוי: מאז הבחירות לפיד וגנץ לא שוחחו, ואף גנץ סירב להמליץ לנשיא על לפיד כראש ממשלה | הבוקר, כותב ראש הממשלה לפיד, "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני - פלאש 90)

הממשלה היוצאת שכונתה "ממשלת השינוי", הציגה לפני הבחירות חזית מאוחדת, אך לאחר הכישלון בבחירות, החלו ראשי המפלגות להוציא רפש אחד על השני. הבוקר (חמישי) ראש הממשלה היוצא לפיד, פרסם פוסט ברשתות החברתיות וקרא לאחדות.

"רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה", פתח לפיד את דבריו, "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפיה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד".

עוד טען לפיד: "אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות".

לפיד מנסה לשכנע את שותפיו לפעול כמו שפעלו גוש הימין בממשלה היוצאת: "בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה".

לסיום כתב לפיד: "עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, נמצא בנתק משר הביטחון היוצא, בני גנץ, וזה על רקע האשמות ההדדיות על האחריות בהפסד גוש המרכז-שמאל בבחירות לכנסת.

כמו כן, בתחילת השבוע נערכה בכנת עצרת זיכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, כאשר מרב מיכאלי ניגשה לדבר, לפיד יצא מהמליאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר