"לא קשור לרפורמה"

הקואליציה דוחה את ההצבעה על חוקי דרעי ופסקת ההתגברות

הקואליציה הודיעה בשעה זו, כי החליטה לדחות את ההצבעות בשלושה חוקים, ככל הנראה בשל ניסיון להגיע לפשרה עם האופוזיציה בעקבות התערבותו של הנשיא הרצוג | לפיד מיהר לקחת קרדיט, ולוין ורוטמן הגיבו: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מובילי הרפורמה - יריב לוין ושמחה רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרפורמה בדרך לריכוך? אחרי שהיה נראה כי החקיקה נמשכת, בקואליציה החליטו על דחיית ההצבעות בשלושה חוקים לבקשת נשיא המדינה.

החוקים שההצבעה עליהם תידחה הם פסקת ההתגברות, חוק דרעי השני וכן חוק מח"ש שמקדם חבר הכנסת מהליכוד משה סעדה במסגרת הרפורמה המשפטית.

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הגיבו על הדחייה: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם".

עוד אמרו לוין ורוטמן: "חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

יו"ר האופוזיציה לפיד מיהר לקחת קרדיט, והגיב: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו – נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהיאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

פסקת ההתגברות

חבר הכנסת שמחה רוטמן החליט למשוך את הצעת חוק פסקת ההתגברות שהייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה טרומית כהצעת חוק פרטית של יו"ר ועדת חוקה.

המשיכה מגיעה ברקע הקריאות לנסות להגיע לפרשה וכן ברקע טענות, כי לא ניתן לקדם הצעת חוק פרטית בזמן שהצעת חוק ממשלתית נמצאת על השולחן.

חבר הכנסת רוטמן, פנה ליועצת המשפטית של הכנסת כדי שתבדוק את הטענות אם הן נכונות ובינתיים משך את הצעת החוק.

'חוק דרעי'

הצבעה נוספת שתדחה היא ההצבעה על חוק דרעי, זאת לבקשת נשיא המדינה יצחק הרצוג.

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד כתב: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח״כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית."

חוק מח"ש

לצד זאת, החוק השלישי שלא יעלה היום להצבעה הוא 'חוק מח"ש' של חבר הכנסת משה סעדה שאמור להעביר את המחלקה לחקירות שוטרים מסמכות משרד המשפטים ולהפוך אותו לגוף עצמאי - הצעת חוק שזוכה לביקורת נוקבת באופוזיציה.

על פי הפרסום ב'ynet', נשיא המדינה הרצוג התקשר לחבר הכנסת סעדה והפציר בו לדחות את ההצבעה ואמר לסעדה כי הוא קורא לו לדחות את ההצבעה "כמחווה של רצון טוב כדי לקדם הידברות בנוגע לרפורמה המשפטית".

חבר הכנסת סעדה מסר: "לפני זמן קצר פנה אליי נשיא המדינה וביקש ממני לדחות בכמה ימים את ההצבעה על הצעת החוק שלי, כמחווה של רצון טוב לטובת הידברות. לאור בקשת הנשיא ומתוך רצון אישי ליצור שיח בין חלקי העם, נעניתי לבקשתו, והצעת החוק תעלה בשבוע הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר