התנגדה בנחרצות

מצפצפים על היועצת: חוק המתנות אושר בוועדת שרים

"מדובר בהצעת החוק שתהווה פתח לשחיתות שלטונית", הזהירה היועצת המשפטית לממשלה את השרים מפני הצעת חוק שתתיר לנבחרי ציבור לקבל תרומות עבור הליכים משפטיים ורפואיים, אך השרים לא שעו לבקשה ואישרו את הצעת החוק (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
היועמ"שית וראש הממשלה נתניהו (צילום: Shir Toremel/Flash90 ו-קובי גדעון /לע"מ)

וועדת השרים לחקיקה אישרה מוקדם יותר היום (ראשון) את החוק שיאפשר לנתניהו לקבל תרומות, זאת חרף ההתנגדות הנחרצת שהוציאה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

מדובר בהצעת חוק של ח"כ עמית הלוי מהליכוד, שלפיה, נבחרי ציבור יהיו רשאים לגייס תרומות מאזרחים למימון הליך משפטי או טיפול רפואי. גם עבורם, וגם עבור בני משפחותיהם. ההצעה צפויה להעלות מחר במליאת הכנסת וככל הנראה תאושר בקריאה טרומית.

כזכור, הייעוץ המשפטי לממשלה התנגד מאוד ל"חוק המתנות", ואף היועצת המשפטית לממשלה כתבה לשרים, כי "יש להתנגד להצעה, שכן יש בה כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת".

היועצת אף הוסיפה וכתבה: "ההצעה עומדת בסתירה לפסיקה הנוגעת לחוק המתנות, לרבות מהעת האחרונה, ולמגמות בחקיקה שנועדו דווקא למנוע ככל הניתן מצבים בהם עובדי הציבור יגייסו כספים לצרכיהם האישיים".

בנוסף, מוקדם יותר דווח בכאן חדשות, כי ועדת השרים לענייני שב"כ אישרה העברת האחריות על אבטחת בני משפחת ראש הממשלה נתניהו לידי שב"כ - במקום יחידת מגן, יחידת האבטחה הממשלתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר