ליצמן: "למנות את פלסנר לטפל בנושא האיראני"

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן נאם אתמול במליאת הכנסת והתייחס לניסיונות להביא לגיוסם של בני הישיבות. בדבריו, לגלג על ח"כ יוחנן פלסנר שהביא פתרון בתוך חודש והציע למנותו לטפל בנושא האיראני ובכך להביא לתוצאות בתוך שבועיים. ליצמן תקף את שר הביטחון אהוד ברק ואמר כי שר הביטחון "נהיה מומחה לעילויים"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (צילום ארכיון: פלאש 90)

"אפשר לשלוח את פלסנר לתווך בין איראן לארצות הברית, שיפתור גם זאת...", כך לגלג במליאת הכנסת, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, בהתייחסו לניסיונות להגיש הצעת חוק לגיוס בני הישיבות.

ליצמן ניצל את נאומו ללגלג על ח"כ יוחנן פלסנר, שעמד בראש וועדת קש"ב שפורקה והגיש מסקנות אישיות נגד עולם התורה, וכן לתקוף את שר הביטחון אהוד ברק.

בתחילת דבריו שנאמרו בתשובה להצעות האי-אמון של סיעות העבודה ומרצ, בנושא: "אוזלת ידה של ממשלת נתניהו בתחום המדיני, החברתי והכלכלי", איחל סגן השר ברכת רפואה שלמה למשה סילמן שנפצע מדליקה בהפגנת המונים במוצאי שבת בת"א.

את דבריו ביקש ליצמן לייחד למאבק הניטש בימים אלה על מעמדם של בני הישיבות, מול אלה המנסים לפגוע בעמלי התורה, באמצעות חוק הגיוס, אותו מנסה ח"כ פלסנר לקדם.

"חשוב שנידע מה קורה כאן, אתם זוכרים את דו"ח וינוגרד על מלחמת לבנון? כמה זמן לקח לחבר את הדוח הזה, שנתיים, אתם זוכרים את דו"ח מבקר המדינה על אסון הכרמל? כמה זמן לקח לו לבדוק מה שקרה, שנתיים! עד שמגיעים לחקר הענין ברצינות ובהתעמקות בנושא הנדון", אמר ליצמן.

"והנה כאן", הוסיף סגן השר, "איך יכול להיות שבן-אדם, חבר כנסת, שיהיה הגאון הכי גדול, יוכל לפתור נושא שכבר דנים ומתווכחים עליו מעל 60 שנה והנה הוא פותר זאת בתוך שבועיים! הרי זו אחיזת עיניים, אלא אם כן שהיו מסקנות מוכנות לפני כן.. ולכן יש להבין שמדובר ב'פיקציה'".

ליצמן הוסיף ללגלג על פלסנר והציע: "אפשר לשלוח את פלסנר לתווך בין איראן לארצות הברית, שיפתור גם זאת..."

בהמשך דבריו אמר ליצמן כי דברי שר הביטחון ברק על מכסות של בחורי ישיבות "עילויים" אינם ראויים להתייחסות מחמת בורותם וחוסר רצינותם.

"שר בטחון שנהיה מומחה לעילויים", תקף ליצמן את ברק, "הוא יודע מה זה עילויים? הוא למד תורה? והוא יודע בדיוק מה זה עילוי וגם קובע שיש 10% עילויים, אז אני אומר שיש 98%, ולכן הודיע סגן השר בתשובתו לאי האימון, שיהדות התורה דורשת להיצמד להסכם הקואליציוני שנחתם בינה לבין הליכוד לפיה יישמר בכל מקרה ובכל מצב מעמדם החוקי של בני הישיבות שתורתם אומנתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר