ובא ל"נוף ציון" גואל

נושמים לרווחה: בשעת האפס, שכונת "נוף ציון" נמכרה למשקיעים בראשות רמי לוי. בכך ניצלה השכונה מרכישה על-ידי משקיע פלסטיני, פעיל פת"ח לשעבר. מה השפיע לבסוף? האם היה זה לחץ התושבים? האם אלפי פעילים בתנועת ´ישראל שלי´ שקידמו את בניית השכונה היהודית?

שושי הלר | כיכר השבת |
רמי לוי (פלאש 90)

תושבי שכונת "נוף ציון" בירושלים, רשמו הצלחה מזהירה במאבקם נגד מכירת בעלות על שטחי השכונה ליזם פלסטיני, עם קבלת אישור בנק לאומי על הסדר המכירה של שכונת נוף ציון, לקבוצת משקיעים בראשות איש העסקים רמי לוי.

בעקבות ההחלטה, השכונה לא תימכר לפלסטיני המיליונר בשאר אל-מסרי, אשר ניסה להשתלט על השליטה בחברת "דיגל" וכך על שטחי שכונת "נוף ציון".

"נוף ציון" הסמוכה לטיילת ארמון הנציב, נחשבת לשכונה יוקרתית, הפונה לציבור מבוסס. בנייתה התעכבה למספר שנים, עקב קשיים כלכליים אשר אליהם נקלעו היזמים לאחר שניסו לשווקה לתושבי חו"ל. לאחר שינוי בקהל היעד, החל שיווק לציבור הדתי לאומי, השיווק הצליח ובשכונה מתוכננות כ-400 יחידות דיור, בתי כנסת מרכז מסחרי ובית מלון.

אולם חברת "דיגל" נקלעה לקשיים וחייבת לבנקים ולמחזיקי האג"ח שלה כ-240 מיליון שקל. החברה הספיקה לבנות חלק מהבתים בשכונה, אך בנייתם של מאות בתים נוספים נעצרה, והשטח שעליו היו אמורים להיבנות נותר ריק בשל המשבר הכספי.

אל-מסרי, הינו פלסטיני המתגורר כיום בארה"ב שהיה פעיל בפת"ח בתקופת האינתיפאדה הראשונה ואף ישב בכלא בשל פעילותו. באמצעות עורך הדין דב וייסגלס הוא הגיש הצעה לרכישת אג"ח של חברת דיגל והיה על סף השתלטות על החברה ועל שכונת נוף ציון. הוא הצהיר כי את הבתים שיבנה במקום ימכור לתושבים משני העמים, אך החשש היה כי בפועל, אל מסרי יעצור את הבנייה, או שיבנה לתושבי ג´אבל מוכבר הסמוכים.

תושבי "נוף ציון" רכשו מאות אג"ח של החברה והגיעו בהמוניהם לאסיפות של בעלי האג"ח, למרות שלא הצליחו להשתלט ולקבל החלטות בחברה, הם השפיעו על המשקיעים האחרים ואף פנו אל ראש העיר, ניר ברקת, על מנת למנוע את קבלת ההצעה של הפלסטיני.

המשקיע האנונימי: רמי לוי

הפניה אליו היתה אישית בשל העובדה שניר ברקת ואחיו אלי ברקת הינם בעלי שליטה בקרן "דש איפקס" המחזיקה בנתח משמעותי של ניירות האג"ח ובכוחם להשפיע על קבלת ההצעה. לאחר עבודה מאומצת של התושבים בשכנוע כל הגורמים, אכן התקבלה ואושרה באסיפת בעלי המניות בתחילת חודש ינואר ההצעה הנגדית של משקיע שהיה אנונימי בתחילה ולבסוף התברר כי הוא לא אחר מאשר רמי לוי, איש עסקים ירושלמי מוכר ובעל רשת "שיווק השיקמה".

מה השפיע לבסוף? האם היה זה לחץ התושבים? האם אלפי פעילים בתנועת ´ישראל שלי´ שקידמו את בניית השכונה היהודית?

לטענת התושבים ויו"ר ´ישראל שלי´, איילת שקד, החלטת הבנק התקבלה "בעקבות לחצים שהפעלנו". לדבריה "הציבור הוכיח שבזכות התגייסות ופעולה ניתן להביא לשינוי, לא מדובר כאן במאבק כלכלי גרידא אלא בניסיון להשתלטות פלסטינית על שכונה יהודית בירושלים".

בבנק לאומי, מכחישים כל קשר, גורם בבנק נמסר: "אנחנו לא מתערבים בוויכוח הפוליטי ולא קובעים מי ישלוט בשכונה ומאיזה לאום הוא יהיה. מבחינתנו, אנחנו אישרנו את הסדר החוב והחברה יכולה למכור את הנדל"ן שלה למי שבעלי המניות שלה רוצים".

כאמור, אמש אישר בנק לאומי את המכירה והוסרה הסכנה מעל השכונה הירושלמית. "נוף ציון" תשאר בבעלות יהודית.

רמי לוי מסר בתגובה כי "השקעתו נעשית על בסיס עסקי. ההשקעות שלי בנדל"ן בלבד בירושלים מסתכמות ב-400 מיליון שקל. רכישת פרויקט נופי ציון כמו כל השקעה בירושלים אינם אקט פוליטי מבחינתי. דווקא ההצעה של בשאר מסרי היא שמשקפת מניעים פוליטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר