עשרות אלפי שקלים למשכנתא. מי זכאי?

האוצר הכריז על ההטבה לרוכשי דירה חדשה ב"אזור עדיפות לאומית", ו"כיכר השבת" עושה סדר: למי מגיעה ההטבה, וכיצד נקבעת רשימת היישובים? ● לפי משרד השיכון, ההטבה תעודד הניתנת מעבר צעירים לפריפריה וחידוש הבנייה הרוויה עם דירות חדשות ומודרניות, ובכך תעודד את הרחבת ההיצע בפריפריה בהתאם למדיניות הממשלה

יוני גבאי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

רוכשי דירה ראשונה יקבלו הטבה המסתכמת בסכום של עד 100 אלף שקל ברכישת דירה חדשה באזור עדיפות לאומית - כך עולה מהסיכום שהושג בין משרד השיכון למשרד האוצר.

ההטבה מורכבת ברובה ממענק מקום בגובה של 60 אלף ש"ח והיא אינה תלויה במספר ילדים או הכנסות בני הזוג.

בנוסף, משרד השיכון יעניק סבסוד נוסף של התשתיות והפיתוח לבנייה רוויה בפריפריה בהיקף של עד 40 אלף ש"ח.

הסבסוד הנוסף של הפיתוח לטובת הרוכשים יינתן לקבלן שיסיים את בניית הדירה בתוך 26 חודשים מיום תחילת הבנייה. הקבלנים שייבנו בנייה רוויה בישובים שנבחרו בפריפריה, ידווחו למשרד הבינוי והשיכון איזה נתח מהדירות נמכר למחוסרי דירה ולפי זה ייהנו מסבסוד נוסף.

לפי משרד השיכון, ההטבה תעודד הניתנת מעבר צעירים לפריפריה וחידוש הבנייה הרוויה עם דירות חדשות ומודרניות, ובכך תעודד את הרחבת ההיצע בפריפריה בהתאם למדיניות הממשלה.

במשרד הבינוי והשיכון ובאוצר מציינים כי ההטבה צפויה לעודד הגירה חיובית של אלפי זוגות צעירים לפריפריה ומדגישים כי ההטבה תינתן רק לחסרי דירה הרוכשים את דירתם הראשונה ולא למשפרי דיור או למשקיעים.

פחות הון עצמי

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס ושר האוצר יובל שטייניץ ציינו היום כי מדובר בצעד נוסף שנעשה במסגרת פעולות הממשלה המתמקדות בהגדלת היצע הקרקעות למגורים .

בתוכנית החדשה כלולים כ-30 ישובים, שנבחרו לפי קריטריונים של רשימת ישובים הנמצאים במפת אזורי העדיפות והיא תקבע לפי קריטריונים שוויוניים שיקבעו בין משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון.

בין העקרונות המנחים לישובים שייבחרו: מצב סוציו-אקונומי, עידוד הגירה חיובית לישוב שלא נהנה מהגירה כזאת כיום, וקריטריון חשוב של היצע קרקעות מתוכננות הזמין לבנייה מיידית כדי לענות לביקושים אפשריים בעקבות תוכנית ההטבות.

יצוין כי מיקוד המהלך בבנייה חדשה ביישובים בהם היצע גדול של קרקעות זמינות לבנייה יגרום לכך שהשפעת הצעדים על מחירי הדירות ביישובים אלו תהיה נמוכה יחסית.

זו הטבה אטרקטיבית ביותר לזוגות צעירים שיבחרו לרכוש דירות חדשות בפריפריה. המענק הישיר יפחית מטבע הדברים את ההון העצמי שיצטרכו להביא הצעירים לבנק לשם רכישת הדירה, וזה כמובן המכשול הקשה ביותר העומד כיום בפני הזוגות הצעירים. כך, שאם למשל הזוג נדרש להביא 250 אלף שקל כהון עצמי, כאשר הוא יביא ליטול הלוואת משכנתא מהבנק, המדינה תעביר במקום הזוג סכום של 60 אלף שקל, אשר יפחית למעשה את ההון העצמי הנדרש ל-190 אלף שקל בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר