האם התחתנתם עם אדם מצחיק? במידה ולא, אתם בבעיה

בסרטון ויראלי שפורסם ברשת החברתית "טיק טוק", טוען היועץ הזוגי, ג'ף גונטר, שאם אינכם רואים את הפרטנר שלכם לחיים כמשעשע, כנראה שלא תישארו ביחד לאורך זמן. הנה ההסבר שלו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כולנו יודעים שחיי נישואין הם דבר שדורש הרבה עבודה ושקיימים גורמים רבים שיכולים להשפיע עליהם. לצערנו, אין דרך לנבא מה צופן העתיד, אבל כן יש כמה סימנים מוכחים שיכולים לעזור לכם להבין אם הזוגיות שלכם תצליח או לא. כך אומר היועץ הזוגי ג'ף גונטר, שפרסם לאחרונה סרטון ברשת החברתית "טיק טוק", המדגיש את הדבר החשוב ביותר שתוכלו לברר עם עצמכם לגבי הפרטנר שלכם לחיים.

"זו אחת השאלות הכי חשובות שיכולתי לשאול אתכם על בן/בת הזוג שלכם", אומר גונטר בקליפ שצבר כמעט 200,000 לייקים. "וכשאני שואל אתכם אותה, תוכלו לענות מיד. זה לא משהו שצריך לקחת זמן כדי לחשוב עליו", הוא מוסיף.

אפילו יותר טוב? התשובה שלכם תהיה פשוט 'כן' או 'לא'.

והשאלה (תופים, בבקשה) היא: האם אתם חושבים שהאיש/אישה שלכם מצחיק/ה?

"התשובה שאתם נותנים לי מעידה הרבה על הבריאות הכללית של הקשר שלכם ועל אורך החיים הפוטנציאלי שלו", מסביר גונטר. "היא תרמז לי באיזו צורה אתם רואים את השותף שלכם לחיים, שכפי שאתם אולי כבר יודעים, זה הגורם המוביל לכל מערכת יחסים יציבה".

ברור שהתשובה הכי מבטיחה כאן תהיה 'כן' ("אם אתם עונים כן, זהו בהחלט דגל ירוק", אומר המטפל), אבל האם לא ניתן לראות את בן הזוג שלכם באור חיובי, גם אם הוא אינו קומיקאי מדופלם - הודות לתכונות חיוביות אחרות שלו? כן, וזו כנראה הסיבה שגונטר מודה שמענה "לא" לשאלה שלעיל יכול לפעמים להיות רק דגל צהוב ולא דגל אדום בוהק בסגנון של "הגיע הזמן ללכת לטיפול זוגי".

אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש עכשיו ('נו, באמת, מה החידוש פה?'). אחרי הכל, אנשים צוחקים כשהם נהנים וזה מובן מאליו שצמדים שנהנים ביחד מאושרים יותר. עם זאת, גונטר גורס שיש פה הרבה מעבר לבידור פשוט - וקיימים אפילו כמה מחקרים שתומכים בטענתו שחוש הומור משותף הוא "מרכיב חשוב לאהבה ולחיבור מתמשך".

מטא-אנליזה משנת 2017 שפורסמה ב"פרסונל ריליישנשיפס", אישרה שלהומור שנתפס כחיובי על ידי האיש שאיתו בחרתם להקים בית, יש השפעה גדולה עד בינונית על שביעות הרצון שלכם מחיי הנישואים ומחקר מדעי הוכיח גם שצחוק מביא לשחרור אנדורפינים, הורמוני ההרגשה הטובים הידועים כמקלים על מתח ומעוררים תחושות של הנאה.

כמובן, לא כל הומור הוא בהכרח מהסוג הטוב: מחקר משנת 2012 שפורסם ב"קוגנישן אנד אמושן" אישר, באופן לא מפתיע, שלבדיחות מרושעות ואגרסיביות אין השפעה חיובית על, ובכן, שום דבר. עם זאת, זה עניין סובייקטיבי ושנוי במחלוקת בכל הנוגע לשאלה שגונטר אומר שזוגות צריכים לשאול את עצמם - כלומר, כי יש סיכוי טוב שתענו 'לא' אם לבן הזוג שלכם משעשע אתכם בהומור השלילי שלו.

זכרו, ישנן דרכים רבות ושונות להצחיק - אבל אם חוש ההומור של הבעל / האישה שלכם לא נותן לכם השראה לצחוק, כנראה שלא מדובר בנישואין נצחיים... והמדע מסכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר