השב"כ: נחשף תא טרור של אל-קאעידה בישראל

השב"כ הודיע כי הצליח לחשוף תא טרור של אל-קאעידה שהוכוון על ידי מנהיג הארגון, איימן א-זוואהירי, בו פעלו גם ערבים ישראלים, שהתכוון להוציא בישראל פיגועי טרור (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
איימן א-זוואהירי (צילום מסך)

נראה שהתכנסותם של פעילי טרור בסיני ובסוריה מתחילה לזלוג גם לכיוון ישראל: בית משפט השלום בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסום כי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) הצליח בזמן האחרון לחשוף תא טרור של אל-קאעידה שפעל בישראל.

השב"כ עצר שלושה פלסטינים, שניים מהם עם תעודות זהות ישראליות, בחשד שהתכוונו לבצע את הפיגועים בשטח ישראל.

מחקירת השב"כ עולה כי תא הטרור הופעל והוכוון ישירות על ידי לא אחר מאשר מנהיג הארגון, איימן א-זוואהירי. עוד מתברר כי תא הטרור הצליח לגייס ולהפעיל ערבים ישראלים במטרה להוציא אל הפועל פיגועי טרור כנגד מטרות ישראליות "איכותיות".

לדברי השב"כ, בין היעדים האיכותיים שהושמו כמטרה לפיגועי טרור, שגרירות ארצות הברית בישראל, בנייני האומה בירושלים ואוטובוסים בבירה.

מהחקירה עולה כי את השלושה גייס והפעיל אדם בשם "עריב א-שהאם" (כינוי סלפי), לפני כארבעה חודשים. השלושה, איאד אבו סארה (24) ממזרח ירושלים, רובין אבו נג'מה (30) משכם ועלא עאנם (22), תושב עקבה הסמוך לג'נין, תכננו להוציא אל הפועל פיגוע משולב ומתוחכם בישראל.

בשב"כ מעריכים כי הגיוס וההפעלה בוצעו דרך התכתבות באינטרנט ובתוכנות סקייפ ופייסבוק. לדברי השב"כ, אף אחד מהפעילים לא ידע על התכנון הכללי ועל פעילותם של האחרים.

שלושת החשודים (צילום: ynet)

על פי השב"כ, אבו סארה הודה בחקירתו כי קיבל הנחיות להוציא לפועל פיגוע רחב היקף, זאת לאחר ששינן ולמד את עיקרי הסלפיה, זרם קיצוני באיסלאם. לדבריו, אביו הזהיר אותו מלעשות כן.

בחקירתו סיפר אבו סארה כי בתחילה תכנן לבצע פיגוע ירי על אוטובוס בקו ירושלים - מעלה אדומים, זאת באמצעות ירי על גלגלי האוטובוס. לאחר שהאוטובוס יתהפך, התכוון אבו סארה לירות לעבר הנוסעים ובהמשך על כוחות ההצלה שיגיעו למקום.

לאחר שרעיון זה נגנז, הוא החל בתכנון מעשי לביצוע פיגוע תופת משולב בשני יעדים במקביל - בנייני האומה בירושלים ובניין השגרירות האמריקנית בתל אביב.

מהחקירה עולה כי הוא היה אמור לצאת לסוריה, לחבור שם לפעילי אל-קאעידה, שיתאמו עמו את אופן ביצוע הפיגוע המשולב באמצעות חמישה פעילי אל-קאעדה נוספים. שלושה מהם היו אמורים להפעיל מטעני נפץ בכניסה לבנייני האומה, ומיד לאחר מכן הוא היה אמור להגיע עם משאית נפץ שתתפוצץ על כוחות ההצלה.

באותו הזמן שני הפעילים האחרים היו אמורים להתפוצץ באמצעות חגורות נפץ שנשאו על גופם בכניסה לבניין שגרירות ארה"ב בתל אביב.

העצור השני, אבו נג'מה, הודה בחקירתו בשב"כ שתכנן לחטוף חייל מתחנת אוטובוס בירושלים ולהניח מטען נפץ בכניסה לבניין בשכונת אבו טור בבירה, שבו מתגוררים יהודים. הפעיל השלישי, עאנם, הודה כי תכנן להקים באזור מגוריו חוליה לביצוע פיגועים נגד מטרות ישראליות.

"מדובר בהתארגנות רצינית שנגדעה בשלביה הראשוניים, ובמהלך החקירה עדכנו את הגורמים האמריקניים וגורמים זרים רלוונטיים נוספים", אמרו גורמים בשב"כ. "התארגנות זו אינה קשורה לזו שסוכלה בסוף נובמבר בחיסולם של שני פעילי ג'יהאד עולמי בכפר יאטה בדרום הר חברון".

חמשת המחבלים שהיו אמורים להשתתף בפיגוע טרם נעצרו ובשל כך תוגברה הערנות והדריכות במעברי הגבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר