ליברמן: "הניסיון לאסור את הפצת השבועון הוא פשוט סחיטה באיומים"

פעילי מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן הגיעו בצהריים לשדרות רוטשילד בתל אביב למפגן מחאה נגד האיסור של ועדת הבחירות להפיץ את "שארלי הבדו" (אקטואליה)

(צילום: Ben Kelmer/Flash90)

פעילי מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הגיעו בצהריים (חמישי) לשדרות רוטשילד בתל אביב למפגן מחאה נגד האיסור של ועדת הבחירות המרכזית להפיץ את הגיליון האחרון של המגזין הסאטירי "שארלי הבדו".

הפעילים פרסו שולחנות עם המגזין ובו איורים שלכאורה פוגעים במוסלמים, והחתימו את העוברים ושבים על עצומה הקוקראת לאפשר להפיץ אותו, אך לא חילקו את המגזין בפועל.

בעצומה נכתב: "נדהמנו לגלות כי ועדת הבחירות במדינה נעתרה לבקשת ח"כ אחמד טיבי לעצור את הפצת גיליונות 'שארלי הבדו'. זו פגיעה קשה בחופש הביטוי. זו כניעה לטרור האיסלאמי הקיצוני ונציגיו בכנסת. אנו תומכים בעתירת ישראל ביתנו לבג"ץ בשם חופש הביטוי במדינה יהודית ודמוקטית".

פעילים נוספים התיישבו על מדרגות סמוכות ועיינו במגזין כשעל פיהם יש נייר דבק.

ליברמן אמר במקום כי "אני מצטער שאנחנו נאלצים בצורה כזו לנסות ולשמור על חופש הביטוי במדינת ישראל. הניסיון לאסור את הפצת השבועון הוא פשוט סחיטה באיומים. אם אנו לא יכולים להעניק את הגיליון, נחתים אנשים על עצומה על חופש הביטוי".

מפלגת ישראל ביתנו צפויה לעתור לבית המשפט העליון נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, לאסור עליה להפיץ גיליון של המגזין הצרפתי "שארלי הבדו", עם כיתוב נגד ח"כ אחמד טיבי.

במהלך הדיון שקיים יו"ר ועדת הבחירות, עדכן ליברמן על החלטתו להפיץ את העיתון ולא שכח לתקוף את הערבים: "אחמד טיבי לא רוצה שתראו את זה. אחמד טיבי גם לא מכיר בישראל, אנחנו כן. ניירות לא הורגים, טרור כן. תכל'ס ליברמן. ישראל ביתנו".

יו"ר ועדת הבחירות כתב בהחלטתו כי ההפצה היא "בגדר תעמולה בחירות הקשורה למתנה. אין לקבוע אם הגיליון המיוחד והעטיפה הם בגדר מתנה אך ורק על פי כוונת המשורר מפלגת ישראל ביתנו, אלא גם ובעיקר בהתאם לכיצד הבוחר הסביר יראה את שני אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר