החרדים על הכוונת

הרמטכ"ל אשכנזי תקף את המשתמטים: "בלתי נסבל"

שבוע לאחר "תחקיר ההשתמטות" שהסעיר את הציבור החרדי, הרמטכ"ל גבי אשכנזי שב ותוקף את תופעת ההשתמטות ומציין כי אחוזים נרחבים לא משרתים בצה"ל במסגרת הסדר של "תורתו אומנותו". "אני חושב שהתופעה הזו היא בלתי נסבלת וצריך לטפל בה", אמר היום לתלמידים בירושלים (צבא)

איטל קציר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

"ההשתמטות היא נורמה פסולה. לא מקובל שחלק ישרתו וחלק לא ישרתו. אם כל אחד יחליט שהוא רק מקבל כאן זכויות במדינה הזאת ולא חובות, יהיה קשה לקיים מדינה" - כך אמר היום הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי בשיחה שקיים עם תלמידים בירושלים.

אשכנזי ציין כי רובם של של אלה שלא מתגייסים לשירות צבאי מורכב מבני מיעוטים ו"מה שנקרא ´תורתו אמונתו´".

"אני חושב שהתופעה הזו היא בלתי נסבלת וצריך לטפל בה", אמר.

הרמטכ"ל התייחס גם למצב הבטחוני בישראל, ולפעילות צה"ל ברצועת עזה. הוא אמר: "בהשוואה למדינות וצבאות אחרים, אזרחי המדינה יכולים להיות גאים במוסר ובטוהר הנשק של חיילינו".

באשר לגלעד שליט, המצוי בשבי החמאס כבר שנים ארוכות, אמר אשכנזי: "כל עוד גלעד שליט בשבי והוא לא שב הביתה המשימה לא הושלמה וצה"ל יעשה כל מאמץ כדי להביא את גלעד הביתה. אנו מחויבים כמי ששלחו אותו להחזירו. אנחנו מסכנים אנשים כדי להביא את גלעד הביתה, ורב הנסתר מהעין".

בהתייחסו למצב השירות בצה"ל אמר כי בצה"ל "הוכפלה כמות המלש"בים להם דוחים שירות, כשכעת הגענו למצב בו חסרים לנו אנשים לגיוס ויש גבול למכסה.

"אנו עומדים כעת על מכסה סבירה". רא"ל אשכנזי הבהיר כי "צה"ל איננו נגד שנת שירות ובשנה הבאה נשקול שוב עמדתנו בנושא". עוד הוסיף וציין כי בשנים האחרונות נפתחו יותר מ- 90% מכלל המקצועות בצה"ל גם לשירות נשים.

הרמטכ"ל אשכנזי הדגיש בביקורו את חשיבות הקשר בין צה"ל לבין עיר הבירה, ירושלים, בה ביקר היום. "זו לא עוד עיר", הסביר, "צה"ל רואה עצמו חלק ממשחררי ירושלים, ולכן יש חשיבות לכך שכל חייל וחיילת יבקרו בעיר לפחות פעם אחת.

"המפגש עם הנוער חשוב בצורה בלתי רגילה, כי אנו באים מהעם וחוזרים אל העם וזו משמעותו של צבא העם".

"צה"ל מציע לכם אפשרות לבטא את עצמכם, לתרום למדינה", סיכם הרמטכ"ל בפני התלמידים. "אני מציע לכם ללכת לשירות משמעותי. האתגרים, המבחנים שתעברו, החברים שתכירו, הניסיון שתצברו, זה ארגז כלים רב חשיבות לאוניברסיטה של החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר