משקרות כל הדרך אל הפטור

האלוף אבי זמיר: "שליש מהצעירות המקבלות פטור משירות צבאי מטעמי דת עושות זאת הודות לתצהיר שקרי". זמיר נתן את התחזית לגבי עתיד "צבא העם". על פי ההערכות, בשנת 2020 פחות מחצי מהצעירים בגיל גיוס ישרתו בצה"ל, לפי החלוקה הבאה: 29% מבני ה-18 יהיו בני המגזר הערבי, 20% יהיו חרדים, לעומת 13% המקבלים כיום פטור על בסיס "תורתו אומנותו", ו-5-6% ישהו בחו"ל

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

האלוף אבי זמיר, ראש אגף כוח אדם בצה"ל (אכ"א), אמר אתמול בכנס קיסריה, כי "שליש מהצעירות המקבלות פטור משירות צבאי מטעמי דת עושות זאת הודות לתצהיר שקרי".

מסתבר כי לדבריו "פחות מ-50% מהחברה הישראלית בגילאי הגיוס נמצאים בסדר הכוחות של צה"ל – מתוכם, 20% עושים מילואים". כפי שהגדיר, "בשירות המילואים אין כבר צבא העם".

הוא ציין כי צה"ל "מלמד את הנוער לשקר לשלטון – אנחנו מלמדים את הבנות להצהיר שהן דתיות – ו-35% מהן מצהירות דת, ולפחות בשליש מהמקרים מדובר שקר מוחלט"

זמיר נתן את התחזית לגבי עתיד "צבא העם". על פי ההערכות, בשנת 2020 פחות מחצי מהצעירים בגיל גיוס ישרתו בצה"ל, לפי החלוקה הבאה: 29% מבני ה-18 יהיו בני המגזר הערבי, 20% יהיו חרדים, לעומת 13% המקבלים כיום פטור על בסיס "תורתו אומנותו", ו-5-6% ישהו בחו"ל ולכן לא יהיו חייבים בגיוס.

בנוסף, שיעור של כ-15% מכלל המתגייסים לא יסיימו שירות מלא. "ב-2020, חמישים או שישים אחוז מחייבי הגיוס לא יתגייסו או לא יסיימו שירות של שלוש שנים. בשנת 2020 – אנחנו נהיה פחות 15 אלף חיילים ביחס ל-2005", ניבא האלוף זמיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר