מירוץ החימוש האיראני

סעודיה מזהירה: ניירט מטוסים בדרך לאיראן

סעודיה העבירה מסר אזהרה לישראל כי תיירט מטוסים ישראלים שיחצו את המרחב האווירי שלה בדרך לתקיפה צבאית על מתקני הגרעין באיראן, כך מדווח "ידיעות אחרונות". גורמים ישראלים מעריכים כי זהו חלק מהלחץ שמפעילה ארה"ב למנוע תקיפה ישראלית (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מטוס צבאי (צילום: פלאש 90)

בשבועות האחרונים קיבלה ישראל אזהרה מסעודיה כי בכוונתה ליירט כל מטוס ישראלי שיחצה את המרחב האווירי שלה בדרך לתקיפה באיראן, כך מדווח הבוקר שמעון שיפר ב"ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, האזהרה מסעודיה הועברה לישראל דרך ארצות-הברית בשיחות שקיימו בכירים ישראלים עם בכירי ממשל אובמה בנושא תקיפה אפשרית באיראן.

בישראל, כך מדווח שיפר, מעריכים כי האזהרה הזו היא חלק מהלחצים שמפעילה ארה"ב כדי למנוע מישראל לצאת לבדה למתקפה צבאית על מתקני הגרעין באיראן.

להערכת גורמים ישראלים, סעודיה שמצוידת במטוסי קרב מתוצרת ארה"ב, הייתה מאפשרת לחיל האוויר הישראלי לחצות את המרחב האווירי שלה אם ישראל תצא לתקיפה בתיאום עם ארה"ב.

יצויין כי לישראל ישנם אופציות נוספות מלבד טיסה מעל סעודיה. כך למשל היא יכולה להעדיף את הנתיב הישיר העובר מעל ירדן ועיראק, כאשר לפני ה"ניו יורק טיימס" הערכות הם כי הירדנים יעלימו עין מחציית המרחב האווירי שלהם בדרך לאיראן. ישנם שני נתיבים נוספים, מעל טורקיה וסוריה או נתיב אורך יותר מעל הים האדום.

בשבועות האחרונים הגיעו בכירים אמריקנים רבים לישראל בכדי לדון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי מערכת הביטחון בנושא איראן ולמנוע אפשרות של תקיפה ישראלית.

בשבוע שעבר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי ארה"ב מוכנה לתקוף באיראן רק בעוד כשנה וחצי, כאשר תחצה "סף קריטי" בתוכנית הגרעין והיא מתנגדת לחלוטין לתקיפה ישראלית.

למרות המוכנות הישראלית בשנים האחרונות וההכנות לתקיפה באיראן, ישראל תתקשה לבצע זאת לבדה ללא תיאום וסיוע מארצות-הברית, הן מהפן הטכני של התקיפה הון בשל העובדה כי בדרך לאיראן מטוסי חיל האוויר יצטרכו לעבור מעל מדינות עוינות שללא סיוע מארצות-הברית, המטוסים יתקשו לעבור דרכם ללא שיתגלו וגררו עימות צבאי נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות