
בעוד שמי איראן זרועים במטוסי חיל האוויר, שלושה מטייסי הקרב שנטלו בהן חלק חושפים לראשונה את מה שהתרחש בגובה רב – שלושה מהם – י', רס"ן (במיל') נ', וסגן אלוף ר' – התאיינו לכלי תקשורת שונים בארץ ומספרים על התחושות, האתגרים וההבנה שהם היו חלק ממשימה היסטורית ששינתה את כללי המשחק באזור.
י', טייס קרב שהשתתף בתקיפות, הדגיש כי ההצלחה לא שייכת רק לטייסים: "אנחנו לא עושים את זה לבד. יש הרבה אנשים שמלווים אותנו – טכנאים, אנשי מנהלה, כל גופי המטה. הקרדיט הוא לא שלנו בלבד". לדבריו, התחושות בתא הטייס היו של אחדות ושליחות עמוקה: "אני זוכר נקודה שאנחנו ביעד, אני מרגיש שכל הרוח של עם ישראל איתי בתא הטייס". על אף החששות, הוא מדגיש כי המטרה היא לתעל את המתח לביצוע מיטבי.
רס"ן (במיל') נ', טייס F15 שלקח חלק במתקפת הפתיחה ובשלוש גיחות תקיפה נוספות, סיפר כי לא האמין שזה קורה עד לרגע ההמראה: "עד הרגע שהמראתי לא באמת האמנתי שזה יקרה. רק כשאתה ממריא עם כל מטוסי חיל האוויר – אז נופל האסימון של האירוע ההיסטורי הזה".
"איראן זה הקצה של הקצה. לטוס 1,500 קילומטר ולתקוף בטהראן – זה כל מה שעבדנו עליו כל השנים. אתה מבין שאתה עושה משימה היסטורית". הוא תיאר את אורך הטיסה – כארבע שעות לכל כיוון – את התדלוק האווירי בדרך, ואת המעבר מעל שמי סוריה ועיראק. "לפני שנה לא היינו מאמינים שנוכל לטוס כך מעל אותן מדינות. ברגע שאתה חוצה קו לאיראן, עם כמות האיומים שיש שם, הרמת חדות עולה בשתי דרגות. הרגשתי אנחת רווחה בשלושה רגעים: בהטלת הפצצות, כשחצינו את הגבול בחזרה מעיראק, וכשהנחתי את המטוס על הקרקע".
סגן אלוף ר', טייס קרב נוסף שהשתתף בתקיפות, תיאר תחושת חוסר ודאות וחשש מול אויב חזק. "אנחנו מגיעים למקומות שלא היינו בהם – שנערכנו אליהם, אבל לא באמת הכרנו אותם מבפנים", הסביר. הוא ציין כי עד כה לא התרחשו קרבות אוויר בין טייסים ישראלים לאיראנים, וכי האיום העיקרי הוא ממערכות ההגנה האווירית האיראניות.
לדבריו, מטרות התקיפה היו מגוונות, מהן הוא מציין: משאיות סמי טריילר, משגרי טילים, ומערכי פיקוד ושליטה. תוך שמירה על איפול ביטחוני, הוא הדגיש כי מדובר במערכה שונה מקודמותיה, משום שהיא מתבצעת מול אויב מדינתי בעל צבא סדור. "אנחנו מצליחים באמת לפגוע באויב ולהימנע מפגיעה באזרחים, שגם הם – חלקם הגדול – אינם תומכים במשטר", הוסיף.
0 תגובות