פיוס היסטורי בין הרנטגן לבבא ברוך

17 שנה של מחלוקת באו לסיומן בערב יום הכיפורים תשע"ג: הרנטגן הגיע לביתו של הבבא ברוך, והשניים שוחחו במשך שעה ארוכה. הגבאי: "הושג שלום". בעבר התבטא הבבא ברוך על הרנטגן בראיון לערוץ 10: "הכל בלוף הכל שקר, אני לא יכול לתת גושפנקא לדבר שהוא לא נכון, נקודה, זו דרכי"

ישי כהן | כיכר השבת |
שלום במרומיו, הבבא ברוך (צילום: שמוליק סופר)

אחרי מאבק מתוקשר של למעלה מ-17 שנה בין הרנטגן - הרב יעקב איפרגן וה'בבא ברוך' - רבי ברוך אבוחצירא - נרשם פיוס היסטורי בין השניים.

שלשום, ערב יום הכיפורים, הגיע הרנטגן לביתו של הבבא ברוך, והשניים שוחחו במשך שעה ארוכה.

הרב עודד אדרי, הגבאי ומקורבו של הבבא ברוך אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "היתה פגישה, פגישת שלום, הם שוחחו במשך שעה ומשהו, בסיום הפגישה הושג שלום".

בין השניים הייתה מתיחות במשך שנים ארוכות על רקע מאבקי כוחות בעיר נתיבות.

בראיון שהעניק הבבא ברוך לפני כשנה וחצי אמר לאמנון לוי בערוץ 10 אמר: "תאמין לי, אילו היה (הרנטגן) אמיתי והיו הדברים כמו שהם מתארים אותם, אני הראשון שהייתי מביא אותו לפה, מקרב אותו, מכבד אותו, אבל אני לא יכול, שהוא יוכיח שהוא כך ואני אקח אותו על הכתפיים ואני ארקוד, אבל הכל בלוף הכל שקר, אני לא יכול לתת גושפנקא לדבר שהוא לא נכון, נקודה, זו דרכי, ולכן אני לפעמים סובל בגלל שאני אמיתי".

עוד אמר בנו של הבבא סאלי: "אבא שלו ז"ל, אבא של איפרגן, היה בא אליי הייתי נותן לו בקבוק של מיץ ענבים ובקבוק ערק לקידוש לשבת, הוא רצה ברכה, הוא לא עשה מעצמו כלום כי הוא לא היה כלום, והא קם זה (הרטגן) והפך אותו לקדוש ישראל".

הבבא ברוך אף התייחס לתמונה של אב הרנטגן, בעקבות הטענות לזיוף: "תשים לב בתמונות הוא (הרנטגן) מחקה אותנו, יש תמונה שלי עם מורי אבי הקדוש, הוא עשה תמונה.. דבר שלא היה ולא נברא, אין התמונות האלו, שיוציא את המקור, לנו יש את המקור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר