המחשב החדש של NASA לרובוט החללי: סמארטפון של Google

ה"מוח" החדש של הרובוטים של נאס"א בתחנת החלל הבין לאומית, הוא לא אחר מאשר סמארטפון תלת ממדי מ-Project Tango הניסיוני והשאפתני של גוגל (טכנולוגיה, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
המכשיר שהפך למוח רובוטי (צילום: מתוך יוטיוב)

נאס"א הודיעה היום (שני) שבשיגור הקרוב לתחנת החלל הבין לאומית, האמור להתרחש ביום שישי הקרוב, היא תשגר סמארטפונים של גוגל לחלל. הסמארטפונים אמורים לשמש את הרובוטים המרחפים של נאס"א בתחנת החלל הבין לאומית, שמכונים SPHERES (ספירה).

תפקידם של רובוטים אלו, הוא למדוד שלל מדדים, בצורה מדויקת מאוד, שעל פי תוצאותיהם מכוונים לוויינים מחדש, והם מסייעים לסנכרן את שלל המכשירים שעל סיפון תחנת החלל הבין לאומית. הרובוטים נשלחו במהלך 2006, והם נחשבו אז כמדויקים, אלא שלפני כ4 שנים החליטו מהנדסי נאס"א כי הרובוטים אינם מדויקים מספיק, וכי מה שהיה מדויק מספיק לפני כעשור, אינו מדויק מספיק היום.

האתגר הגדול מונח בגודלם של הרובוטים, פחות מגודלו של כדורגל. כך שקשה למצוא מחשב עם כלל החיישנים הנחוצים, שיתאים לגודלם של הרובוטים המיוחדים. ופיתוח מערכת חדשה כנראה יקר מדי.

כעת מצאו מהנדסי נאס"א פתרון יצירתי. סמארטפון ניסיוני של גוגל, מפרויקט שמכונה Project Tango, שכבר הצליח לסקרן את כל העיתונים הטכנולוגיים בשנה האחרונה. הפרויקט מציע טלפון חכם שיכול למדוד 3 ממדים, על ידי חישובים מסובכים ביותר, בשילוב חיישנים מיוחדים, ביניהם חיישני תנועה מתקדמים, כמו גם חיישני אינפרה אדום ומצלמה מתקדמת. אשר יחדיו, מקנים לו יכולת לבצע מעל ל-250,000 מדידות לשנייה. וכך לבצע מיפוי תלת ממדי של כל חלל שהוא, ביעילות, מהירות ודיוק מרביים.

צפו בסרטון של פרויקט טנגו

טכנולוגיה זו, שנבנתה על מנת לשמש מדידות בעיקר למשחקים, מתגלה כיעילה מאוד גם לרובוטי הסנכרון והכיוון של נאס"א בחלל. וכך בחרו מהנדסי נאס"א את הטלפון הניסיוני במוח הבא של הרובוטים המרחפים. בנוסף, כעת יתווספו גם מצלמה ויכולות תקשורת חדשות, שלא היו קיימות ב-2006, בזכות היכולות המתקדמות של Project Tango.

נציגי נאס"א התכבדו כמו כולם ללכת לחנות Best buy, שם קנו את המכשיר. לאחר מכן שידרגו את הסוללה, והוציאו את החיישנים שנחיצותם בחלל החיצון מיותרת, ביצעו כמה ניסויים, והחליטו שזה המוח החדש של ה-SPHERES. הטלפונים החכמים ישוגרו ביום שישי הקרוב לחלל, שם יצמידו אותם בעזרת סקוטש לרובוטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר