הכירו את חיבור ה-USB החדש: USB Type-C ייכנס מכל צד

ממשק החיבור הפופולארי והנפוץ בעולם עובר שינוי משמעותי ראשון בצורת החיבור מאז הושק, ובקרוב תוכלו לחבר אותו מכל כיוון בלי להסתבך עם צדדי החיבור. בנוסף ממשק החיבור יקטן ומהירותו תעלה משמעותית. הקלה בחוק מרפי.

חיים אבני | כיכר השבת |
תפסיקו להסתבך, החיבור יתאים משני הצדדים (צילום: שאטרסטוק)

בעולם טרם הוטמע לחלוטין ממשק ה-USB מדור 3.0, שהושק כבר בשנת 2008. ועד היום חלק מהמחשבים טרם מצוידים בו. אך ארגון התקינה של אמצעי החיבור הזה ששינה את עולם המחשוב כשאפשר ממשק חיבור פשוט ונוח, ארגון USB-IF, כבר הכריז על הדור הבא של הממשק, הכירו את ה-USB Type-C.

לראשונה מאז הושק ממשק ה-USB, עובר ממשק החיבור שינוי משמעותי, שהוא בעצם מטרתו של הדור החדש של הממשק. החיבור החדש עוצב באופן סימטרי כך שהמחבר יוכל להיכנס בכל מצב לחיבור ה-USB, מבלי שחוקי מרפי יתסכלו אתכם, כשתמיד תבחרו בצד ההפוך מהחיבור במחשב.

גם שני צידי הכבל יהיו תואמים, וכך תוכלו לחבר את המכשיר שלכם למחשב או למכשיר אחר מכל צד שתבחרו. מה שגם יאפשר העברת נתונים משופרת בין מכשירים שונים, כמו למשל שני טלפונים או שני מחשבי לוח, מבלי להזדקק לתיווך המחשב.

בנוסף, מהירות קצב העברת הנתונים תעלה למהירות של 10 ג'יגה בייט לשנייה. כמו כן גודל החיבור במחשב יוקטן משמעותית, כך שיוכל להתאים גם למכשירי טלפון ומחשבי לוח, אשר יוכלו להשתמש מעתה בממשק בכדי להעביר נתונים למכשירים אחרים. גם עוצמת החשמל שתעבור בחיבור תעלה ל-100 וואט. מה שיאפשר טעינה מהירה בהרבה מהמקובל כיום.

החיבור החדש אמנם נחשף כבר בסוף שנת 2013, אך רק עכשיו חשפו בארגון את המפרט המלא שלו. נכון להיום כמעט ולא קיימים מכשירים התומכים בתקן החדש, למרות שחברת אינטל פרסמה לאחרונה כי תשיק עוד השנה ערכות שבבים התומכות בתקן החדש.

למרות זאת, לא סביר כי התקן יכנס לשימוש לפני סוף 2015, וטוב שכך, מפני שהתקן החדש לא יוכל לתמוך בכל חיבורי ה-USB הקיימים כיום. מכיוון שבניגוד למצב כיום בו דואגים כי התקנים החדשים יוכלו לתמוך גם בתקנים הישנים, במקרה זה לא ניתן לתמוך בדורות הקודמים, מפני שהתקן החדש שונה פיזית מהקודם.

בארגון USB-IF כבר הודיעו כי בקרוב יקבעו גם תקינה למתאמים שיוכלו להתאים את דורות הממשק הנוכחיים, עם אלה החדשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר