הכירו את הצ'אטבוט

האם אנחנו קרובים ליום שלא יצטרכו יותר את משה מנס?

הגרסאות האחרונות של הצ'אטבוט הם מתוחכמות, מהירות ואנושיות • הם תוכנתו ללמידה עצמית והומור עצמי • על האתגר שהם יצרו בפני האוניברסיטאות ומה ניתן לעשות אתם • האפשרויות המטורפות שפותחות בפנינו עולמות הבינה המלאכותית והאם הם יכולים להכין את הכתבה במקומי

משה מנס | כיכר השבת |
(יצר: מולי הרשקוביץ באמצעות מחולל התמונות Midjourney)

"למה לעבוד קשה אם אפשר לבקש מהצ'אט לכתוב במקומי כתבה?", חשבתי לעצמי. ואכן, ידיעות שונות שהתפרסמו על התקדמות הצ'אטים שהולכים ונהיים אנושיים יותר, מלמדות על יכולת למידה עצמית ותחכום רב.

• >> למגזין המלא - כנסו כאן <<

בתקופה האחרונה פורסמה גרסה מתקדמת של הצ'אט בוט של חברת AI, אשר עוסקת בבינה מלאכותית. באותה חברה גם ייצרו את תוכנת DALLE-E שיוצרת מטקסט דימויים ויזואליים ואשר בה מולי הרשקוביץ יקירינו מכין את הפרשה בהמחשה.

הייחודיות שלהם הייתה שהם לימדו את התוכנה לענות לשאלות האנשים על ידי לקיחת ידע קיים מהאינטרנט והפקת ידע חדש מתוך אותם הנתונים. הרבה מעבר להעתק הדבק. האלגוריתם של הצ'אט אף תוכנת בצורה שהוא מלמד את עצמו על פי דירוג הגולש - לענות תשובות כמה שיותר אנושיות. יש לו חוש הומור והוא יכול להבדיל בדקויות של שאלה.

מדובר ברמה כה גבוהה עד שהתפרסם על סטודנטים שביקשו ממנו לכתוב עבורם עבודות והמרצים לא ידעו להבחין בכתיבה של מחשב. בנוסף אנשים רבים ביקשו ממנו עזרה בכתיבת משימות חברתיות, ביצירת תכני למידה והתוצאות מדהימות. ראיתי מהנדס תוכנה שכתב שבגוגל יש חשש מכך שאנשים יתחילו לחפש בצ'אט במקום מנוע החיפוש שלה.

אחת התוצאות המדהימות שראיתי הייתה אנימציה של אדם מספרת סיפור כאשר לדברי היוצר באמצעות 3 כלים מבוססי AI הוא הפיק את הסרט המושלם.

1. הוא ביקש ממחולל התמונות לייצור לו תמונה של אדם ע"פ פרמטרים מסוימים.

2. לאחר מכן ביקש מהצ'אט (שעליו הכתבה) לכתוב לו סיפור של 200 מילים על אדם שנאבד ביער.

3. השלב השלישי הוא ללכת לתוכנה בשם -D-ID, שם ניתן להצמיד טקסט לפרצוף של אדם ולגרום לו "לדבר" בקול ובטונציה שנבחר.

האמת שרציתי לשתף כאן את התוצאה, אבל לא הייתי סגור על כל עניין הזה של זכויות יוצרים שמהווה נידון לדיון בימים אלו. האם זו יצירה מקורית? האם יש זכויות למאגרי התמונות והמידע מהם נלקחו החומרים? אגב, יש גם דיון שלם האם מדובר באומנות? לדברי אלו שאומרים שמדובר באומנות, זה דורש מהיוצר לדעת מה לדרוש מהתוכנה, הוא בעצם נתן את המתכון לתוכנה שממנו נוצר התוכן ולכן היא פרי יצירתו.

צילומסך של ההתכתבות עם הצ'אט

אז החלטתי גם אני לחסוך בזמן, פתחתי את הצ'אט (שקיים גם כהתכתבות בוואטסאפ) והתחלתי להתכתב.

שאלתי אותו: "מי אתה ומה המטרה שלך?", וזו תגובתו:

"'ChatGPT' הוא שם למנגנון לניהול דיבור אוטומטי המאפשר לעזור לאנשים עם שאלות ובעיות שונות באמצעות שימוש בטכנולוגיות לניהול דיבור. הוא מבוצע על ידי מנגנון שנכתב על ידי OpenAI ומאפשר לאנשים להכניס טקסט ולקבל תגובה אוטומטית המבוצעת על ידי המנגנון. ChatGPT הוא מנגנון הנדסת מידע המתאים לכל מטרות שונות כגון כתיבת טקסט, ייצור דיבור אוטומטי ואפילו תכנון משימות".

תוכל לכתוב לי 50 מילים על השירותים שאתה יכול לתת לי?

"1. יעוץ בפרויקטים; 2. מצא פתרונות; 3. יעוץ מחקר שוק; 4. פתרון בעיות; 5. שיטות מכירה חדשות; 6. יעוץ שיווקי; 7. יעוץ ארגוני".

תוכל לכתוב לי כתבה על עצמך ועל העתיד של הצ'אטבוט?

"בעתיד, צ'אט בוטים יכולים להשתמש בטכנולוגיות החכמה האינטליגנטית כדי להפעיל דיבור המשכנע והמנסה לעזור לאנשים עם שאלות ובעיות בצורה יותר חכמה ואנושית. עם הפיתוח המתמשך של טכנולוגיות הלמידה החכמה והניתוח הטכנולוגי המתקדם, צ'אט בוטים יכולים להשתמש בנתונים ובניתוח הנתונים כדי להזעיק ולנסות להשפיע על תנועת המשתמש כדי לעזור".

אוקי. אז התשובות לא תמיד עונות על השאלה, לא ממש הגיוניות ומלאות בטעויות תחביריות וטעויות כתיב. מה שאני חייב להדגיש, שאני שאלתי בעברית והתוצאות בהתאם. באנגלית, התוצאה הרבה יותר מוצלחת ורהוטה. אגב, כששאלתי את הצ'אט לגבי עברית, היא דווקא ענתה לעניין: "אחד העדכונים החשובים הוא הפיכת המנגנון לכזה שיכול לעזור לאנשים בכתיבת טקסט באנגלית ובעברית וכן ערבית ועוד שפות".

אחרי התכתבות הגעתי למסקנה שגם אם בעתיד היא תהיה מושלמת, הרי שיצטרכו מישהו שידע לבקש ממנה את המידע בצורה מדויקת. כל מילה או פיסוק מביא אותה למתן תשובה שונה. זאת בנוסף לאתגרים נוספים אותם מציפים המשתמשים, כגון טענות על אחד הצ'אטים שמגיב בשפה לא נקייה או תשובות בנושאים רפואיים ורגישים שיכולים לגרום לנזק.

אז להחליף את אנשי המקצוע? לא כל כך מהר. אבל זה הזמן של כל אחד להתמקצע וללמוד את הכלים האלו בשביל לייצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר