
ענקית הלואו-קוסט האירית רינאייר הודיעה היום (שלישי) כי לא תשוב להפעיל טיסות מישראל ואליה לפחות עד סוף עונת החורף הקרובה. מה שאומר בפועל ביטול גורף של כ-22 קווים בינלאומיים שתוכננו לצאת מישראל, ואובדן של כמיליון מושבים ליעדים פופולריים באירופה.
בריינאייר מצביעים על חילוקי דעות עם הנהלת נמל התעופה בן גוריון כסיבה העיקרית להשעיית הפעילות. לטענת החברה, נתב"ג מסרב לאשר את שיבוצי הטיסות הקבועים שלה לעונת הקיץ 2026 (S26) – אף שלוחות הטיסות כבר זמינים למכירה.
בנוסף, לטענתם, אין התחייבות מצד רשות שדות התעופה להותיר את טרמינל 1 פתוח גם בתקופות של מתיחות ביטחונית, מה שמטיל צל כבד על היתכנות כלכלית של טיסות הלואו-קוסט.
לטענת ריינאייר, במהלך הקיץ האחרון הופרעה פעילותה מספר פעמים בעקבות החלטות חד צדדיות של נתב"ג לסגור את טרמינל 1 ולהעביר את טיסות החברה לטרמינל 3, מהלך שכרוך בעלויות תפעול גבוהות בהרבה. לדבריהם, הדבר הפך את קווי הלואו-קוסט להפסדיים.

טסים לדובאי? זה המוצר שייאסר בשימוש בתא הנוסעים
“נמאס לנו שהטיסות שלנו נפגעות פעם אחר פעם. זה אבסורד שבן גוריון מסרב לאשר את שיבוצי הקיץ 2026, כאשר לוחות הטיסות כבר נמכרים. לא נחזור לטוס מתל אביב בלי ודאות. אנחנו זקוקים להתחייבות ברורה לפעילות תקינה בטרמינל 1 ואישור שיבוצים לעונת הקיץ”, נמסר מדוברות החברה.
עם זאת, ריינאייר מציינת כי היא מוכנה לשתף פעולה עם הנהלת נתב"ג במקרה של צורך במעבר זמני לטרמינל 3, אך דורשת שהעלויות יישארו זהות לתעריפי טרמינל 1.
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי הקצאת לוחות הזמנים נעשית על פי כללים בינלאומיים ובאופן שוויוני כלפי כל חברות התעופה. “פנינו לחברות רבות, כולל ריינאייר, במטרה לעודד חזרה לפעילות בישראל. השוק המקומי אטרקטיבי ובעל תפוסות גבוהות, ואנו מקווים שגם ריינאייר תשוב לפעול כאן בעתיד הקרוב", נכתב בהודעת רשות שדות התעופה.
תגובת רש"ת:
״צר לנו לראות שחברת ריינאייר ממשיכה לנסות לשכנע את הציבור שיש “בעיה” בישראל – בזמן שהבעיה היחידה היא סירובה של החברה להפעיל את הטיסות שעליה התחייבה. כל הסלוטים שביקשה לחורף 2025–2026 ניתנו לה במלואם, והטיסות מיועדות לצאת מטרמינל 1 – בדיוק כפי שנעשה עם חברות הלואו־קוסט האחרות. הטרמינל פתוח, מתפקד כסדרו, ומוכן לקבל את נוסעי ריינאייר כבר מחר בבוקר. רשות שדות התעופה ערוכה לספק את מלוא השירותים לטובת נוסעי החברה, אך הבחירה כעת בידי ריינאייר: להשתמש בזכויות שהוענקו לה, או להמשיך בהצגות יחסי ציבור על חשבון לקוחותיה. כפי שחברות זרות רבות כבר הוכיחו בפועל – אפשר לטוס לישראל, ואפילו מטרמינל 1, בלי לעשות מזה דרמה. נשמח לראות גם את ריינאייר בוחרת בעובדות ולא בכותרות כפי שהבהרנו לריינאייר במכתב שנישלח אליה לפני כשבוע; אין בכוונת רשות שדות התעופה להיענות לדרישות של ריינאייר להעדפת תנאים על פני חברות תעופה בינלאומיות אחרות".
0 תגובות