

פורשה עלולה להימצא בבעיה שהיא יצרה במו ידיה. המכירות של יצרנית הרכב הגרמנית ירדו ברחבי העולם ב-8.0 אחוזים במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה. בעוד שהמכירות בארצות הברית דווקא עלו, הדגמים מאקאן וקאיין שמיוצרים מחוץ לארה"ב היוו כמעט 68 אחוזים מהמכירות שם. משמעות הדבר היא שמכסים חדשים עלולים להפוך את שני הדגמים החשובים ביותר של המותג ללא תחרותיים בזמן שהחברה נאבקת באזורים אחרים בעולם.
דו"ח חדש מ-וול סטריט ג'ורנל מדגיש את מצבה הרעוע של יצרנית הרכב, הנמצאת בין הפטיש לסדן: מצד אחד היא מותג יוקרה מיינסטרימי, מצד שני חדשנית בתחום הרכב החשמלי, ומצד שלישי מותג מכוניות ספורט יוקרתי עם דגמים שיכולים לעלות 250,000 דולר. זהו מצב מורכב, במיוחד כאשר רוב המכירות שלה מגיעות משני דגמי SUV שמחירם נמוך מ-100,000 דולר ואשר חולקים חלקים ופלטפורמות עם דגמים אחרים מקבוצת פולקסווגן.
פורשה יכולה להימנע ממכסים על המאקאן והקאיין על ידי ייצורם בארצות הברית, אך חלק מהיוקרתיות של המותג טמון בתווית "תוצרת גרמניה", גורם שמנכ"ל קבוצת פולקסווגן אוליבר בלומה הודה בראיון ל-אוטומוטיב ניוז כי הוא "חשוב ביותר בארצות הברית". לכן, ייתכן שיהיה קשה למותג פשוט להעביר את הייצור לארה"ב אם ברצונו לשמור על האטרקטיביות שלו.


המכירות של הטייקאן החשמלית ירדו בשיעור מדהים של 49 אחוזים בסוף השנה שעברה, מה שפורשה ייחסה להחלפת דגם והתקדמות איטית מהמתוכנן ב"העלאת ההילוך של הניידות החשמלית".
הטייקאן הבסיסי מתחיל בארה"ב במחיר של 102,550 דולר, מציע 402 כוחות סוס ותאוצה מ-0 ל-100 ב-4.5 שניות. לעומת זאת, היונדאי איוניק 5 N מציעה 641 כוחות סוס, תאוצה מ-0 ל-100 ב-3.25 שניות, ומחיר התחלתי בארה"ב של 67,675 דולר. את ההפרש במחיר אפשר להשקיע ברכישת מכונית שלמה נוספת.
מכירות הטייקאן ברחבי העולם ירדו ב-1 אחוז במהלך הרבעון הראשון, מה שאינו מבשר טובות עבור פורשה 718 קיימן ובוקסטר העתידיים, שאמורים להיות חשמליים לחלוטין.
ה-718 היה אמור להיות מושק בשנה הבאה, אך דיווח אחרון רמז שפורשה הקפיאה את תוכנית ה-718 עקב פשיטת רגל של ספק הסוללות. כעת, ייתכן שהוא לא יגיע עד 2027 או מאוחר יותר. הייצור של דור ה-718 הנוכחי אמור להסתיים מאוחר יותר השנה, מה שעלול להשאיר פער של שנתיים בין דורות ה-718.


משמעות הדבר היא שדגם-911 קררה עשוי לשמש כמכונית הספורט הבסיסית של המותג - אך היא כידוע יקרה. מחיר הקררה 2026 הבסיסית מתחיל ב-129,950 דולר, עלייה של יותר מ-7,500 דולר בהשוואה ל-2025. בקצה הגבוה יותר נמצא ה-911 קררה 4 GTS, במחיר של 178,850 דולר. לאחר מכן, גרסאות חדשות של דגמי GT3 ו-GT2 סביר להניח יעברו את רף ה-230,000 דולר כשיגיעו מאוחר יותר השנה.
מחיר ה-911 GT3 לשנת 2025 עלה ב-53,000 דולר להתחלה, לסך חדש של 224,495 דולר. פורשה גם העלתה את המחיר של הקאיין 2025. אבל, כפי שאמר בלומה ל-אוטוניוז, "אלה זמנים מאתגרים גם עבור פורשה", והמנכ"ל עובד כדי להפוך את החברה ל"חסינה עוד יותר" מול התחרות המוגברת בסין, אי-ודאות פוליטית ושוק דינמי.
0 תגובות