
החברה האמריקאית סקודריה קמרון גליקנהאוס שנוסדה ב-2004 והשיגה עד כה הישגים מרשימים בתחרויות שונות הכריזה על השקת ה-SCG 007s, גרסת כביש של מכונית המירוץ 007 LMH שהתחרתה במירוצים רבים ובניהם המירוץ האגדי שמתקיים מדי שנה בעיר לה מאן שבצרפת. החברה, שהוקמה ב-2004 על ידי ג'ים גליקנהאוס, פרשה לאחרונה מהתחרות המקצוענית ומתמקדת כעת בפיתוח מכוניות לשוק הפרטי.
מכונית המירוץ המקורית 007 LMH השיגה הישגים בולטים, כולל פרסים במונזה ובספא וסיומים על הפודיום כמנצחת בלה מאן ובסברינג. החברה מנצלת כעת את הטכנולוגיה והניסיון המירוצי לפיתוח דגם כביש.
מפרט טכני
המכונית מצוידת במנוע V-8 כפול טורבו בנפח 6.2 ליטר המייצר 1,000 כ"ס ו-737 פאונד-רגל מומנט. המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בת שבעה הילוכים המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. משקל המכונית עומד על 1,550 קילוגרם.
מערכת המתלים מורכבת מזרועות כפולות מלפנים ומתלה דחיפה מאחור, עם מוטות נגד גלגול מתכווננים לכיוונון לפי תנאי המסלול. הגלגלים עשויים מאלומיניום מחושל עם מנגנון נעילה מרכזי להחלפת צמיג מהירה. המכונית כוללת גם מערכת ג'קים אוויר מובנית לתחזוקה יעילה.


עיצוב אווירודינמי
המכונית שומרת על האווירודינמיקה של מכונית המירוץ עם שינויים מינימליים. החלק הקדמי כולל דיפיוזר מפותח עם כנפיים צדדיות, מפרש אנכי גדול מאחורי הקבינה וספוילר אחורי בולט. החברה טוענת שהאווירודינמיקה המתקדמת מאפשרת למכונית לפעול בגבולות האחיזה גם עם צמיגי מירוץ ולהגיע לביצועים מרשימים ביותר.
התאמה לשימוש יומיומי
למרות המאפיינים המירוציים, המכונית הותאמה לשימוש בכבישים רגילים. היא כוללת דלתות הידראוליות, מערכת הרמת קדמת הרכב למניעת גירוד בקרקע במקומות הרלוונטים, מיזוג אוויר ומערכות נוחות נוספות. החברה מדגישה שהמכונית מתאימה גם לתנועה עירונית ולתנאי מזג אוויר חמים.


זמינות ומחיר
ה-SCG 007s תוצג לראשונה בפומבי בתערוכת וילה ד'אסטה באגם קומו, איטליה. החברה מתכננת להתחיל באספקה ללקוחות במהלך השנה הנוכחית. פרטי התמחור טרם פורסמו, אך המחיר המשוער יהיה ככל הנראה גבוה בגלל הטכנולוגיה המירוצית המתקדמת של המכונית.
0 תגובות