'איום על הילדים'

העיירה החרדית אסרה הפצת וגידול קנאביס

למרות שבמדינת ניו ג'רזי הועבר חוק לגליזציה, מועצת לייקווד הוציאה את עצמה מן הכלל - ואסרה פה אחד את מכירת הסם וגידולו • לפני כחודש פרסמו הרבנים מכתב מאיים (חרדי, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
לייקווד; קנאביס. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם, Shutterstock)

במועצת העיירה החרדית לייקווד, הוחלט לאסור שימוש והפצה של מריחואנה - קנאביס, בניגוד לחוק הלגליזציה (אי-הפללה, י"נ) הכולל שניתן לאחרונה במדינת ניו ג'רזי כולה. את ההחלטה החריגה קיבלה הלילה (רביעי) מועצת העיירה לייקווד, הכוללת רוב חרדי. ההחלטה התקבלה פה אחד.

למרות שבכמה וכמה מדינות בארצות הברית הועבר חוק לגליזציה, בלייקווד סירבו 'ליהנות' מהחופש לצרוך את הסם ולכן קבעו את האיסור המקומי נגד גידול, ממכר והפצת הצמח מריחואנה.

איש חינוך חרדי הגיב על הדברים, בשיחה עם האתר החרדי המקומי 'לייקווד סקופ': "אנו יודעים כי לגליזציה של מריחואנה בניו ג'רזי מהווה איום חמור על רווחת ילדינו. אף שאיסור זה הוא אולי רק צעד קטן במאבק לשמירה על בטיחות ילדינו, היא בכל זאת היא שווה ערך - בתקווה שתשפיע לטובה על ילדינו".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני כחודש הוציאו קרוב ל-75 ראשי ישיבות בכירים ורבנים מובילים בלייקווד קול קורא, האוסר על מכירה ושימוש במריחואנה, ואף מאיים על מי שיעבור על הקריאה.

"אין שום מקום לשימוש בסמים לכל אשר בשם ישראל יכונה, וכל המשתמש בסמים מכריז על עצמו שמחוץ למחנה מושבו", כתבו הרבנים.

לדבריהם, "לצערנו הרב מצויים במחנינו אינשי דלא מעלי המוכרים סמים בצורות שונות לשם הרווחת ממון, וכבר צדו כמה נפשות יקרות ברשת נוראה זו. והשתא לאחר חקיקת חוק הנ"ל (חוק הלגליזציה, י"נ) יוכלו למכור סם זה בריש גלי - ועל כן באנו להודיע ולהזהיר לכל בני עירנו: סורו נא מעל אוהלי האנשים הרשעים האלה, ואל תספו בכל חטאתם".

הרבנים אף מאיימים על צרכני ומשווקי הסם: "הננו מוסרים מודעה ואזהרה בזה שכל מי שלומד בישיבותינו הק' שישתמש ח"ו בסמים באיזה צורה שהיא ובאיזה זמן שהוא ואפי' דרך עראי ממש, ייחשב כפורץ גדרות עולם, אין לו שום מקום בקהילתנו ובישיבתינו ויענש בכל החומר הראוי לפורץ גדר באופן נורא כזה".

מתוך מכתב הרבנים (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר