נגד רוצח היהודייה

רבבות הפגינו בצרפת: "צדק לשרה חלימי"

לאחר פסק הדין המקומם של בית המשפט, המסיר אחריות מרוצח האישה היהודיה ב-2017 בגלל שהיה אז תחת השפעת סמים, יצאו המונים לרחובות ודרשו משפט צדק (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יהודי צרפת מפגינים. ארכיון (צילום: Shutterstock)

רבבות הפגינו בשעות האחרונות (ראשון) בכיכר טרוקדרו שבפריז, בירת צרפת, בדרישה מהרשויות למשפט צדק לרוצח אשה יהודיה.

תחת הכותרת "צדק לשרה חלימי", התאספו כ-25,000 יהודים ולא יהודים בכיכר המשקיפה למגדל אייפל, במתחם מגודר ותחת אבטחה כבדה. הם הפגינו נגד החלטת בית המשפט הצרפתי מלפני כעשרה ימים, שלא לשפוט את כובילי טראור, מהגר מוסלמי בן 28, שרצח בשנת 2017 את שכנתו היהודיה שרה חלימי בבירה הצרפתית.

במהלך ההפגנה, הקרין קרי"ף (ארגון הגג של יהודי צרפת, י"נ) מסר מצולם מרבה הראשי של המדינה, הרב חיים קורסייה, שדרש לעשות 'בדיקת עובדות' נוספת, אפילו אם זו תסתיים ללא גזר דין.

בהפגנה, שלפי דיווח באתר JTA כללה דגלי ישראל רבים, הוקרן מסר מצולם נוסף של קומיקאי יהודי מקומי. לדבריו, "החלטתי להתחיל לצרוך סמים, כי בצרפת אפשר לעשות מה שרוצים - אפילו לרצוח שכנים אם אתה לא אוהב אותם - כאשר אתה תחת השפעת סמים".

הפגנות נוספות מתקיימות היום בערים הצרפתיות מרסיי, שררסבורג וליאון; כמו כן יפגינו יהודים מול שגרירויות צרפת שבארצות הברית: וושינגטון, מיאמי ולוס אנג'לס, ושגרירויות צרפת ברומא, בלונדון, בהאג ובתל אביב.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ארבע שנים אחרי הרצח המזעזע, החליט בית המשפט כי טראור לא יורשע בעבירת רצח, שכן לפי ממצאי החקירה הוא היה באותה עת תחת השפעת סמים מסוג מריחואנה. לפי ההחלטה, גם לא ניתן לשפוט את המחבל בשום בית משפט ברחבי צרפת.

באורח נדיר, התבטא לאחר מכן נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לצד הקהילה היהודית ונגד בית המשפט בארצו. לדבריו, "ההחלטה ליטול סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה לדעתי לקחת את האחריות הפלילית של האדם".

הרב הראשי לצרפת בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר