נפלה למלכודת

קשישה ניסתה לרצוח רב חרדי, תשב בכלא 6 שנים

לאחר ששוטרי בילוש רוסים לכדו שני חברים בארגון האנטישמי USSR - נגזר דינה של זויה מאלובה, חשודה בת 70 שסיפקה סכין לשכיר חרב על מנת שירצח רב מהקווקז (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השוטר יורי טקאץ', מחופש לרב ה'נרצח' (צילום מסך: משטרת רוסיה)

אנטישמיות אלימה: אישה רוסייה בת 70, שניסתה לרצוח רב חרדי, תשב בכלא למשך שש שנים - כך קבע בית המשפט המחוזי בעיר קרסנודאר שברוסיה.

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת' לפני למעלה משנה, שוטרי בילוש רוסים ביימו רצח של רב חרדי - על מנת לתפוס שני חברים בארגון האנטישמי USSR. המבצע הצליח, ושני טרוריסטים אנטישמיים נלכדו.

לפי הדיווח, שפורסם תחילה ב'סאנדיי טיימס' הבריטי, הפרשה התחילה כאשר הגיע לידיעתם של שוטרי בילוש רוסיים שאלכסנדר דודרנקו בן ה-60 וזויה מאלובה בת ה-70, שני אזרחי רוסיה המשתייכים לארגון הלאומני USSR, מבקשים לרצוח רב חרדי ברוסיה.

זויה מואשמת שסיפקה ל"שכיר חרב" סכין, בכדי שירצח את הרב הראשי של חבל קרסנודאר, מחוז הכולל בתוכו חלקים מהרי הקווקז.

חבל קרסנודאר, מראה כללי (צילום: Shutterstock)

כדי ללכוד את השניים החליטו במשטרה לגרור את החשודים אל תוך מלכודת: השוטר יורי טקאץ', בן ה-52, התנדב לשמש כ"רב", ואילו חברו הציע את שירותיו לאנשי הכנופיה כרוצח שכיר.

לאחר שיורי הולבש בתחפושת הולמת, מאפר שנשכר למשימה התיז עליו חומר דמוי דם (ראו תמונה). ה"רב" צולם כשהוא שרוע על המדרגות, שותת "דם", ותמונות של ה"זירה" נשלחו אל הכנופיה, כדי לאשר שהשליחות בוצעה.

ה"רוצח" דרש בתמורה לשירותיו, כי ב-USSR ימנו אותו לראש ה'קג"ב' בעיר קרסנודאר שברוסיה. כזכור, ב-USSR מאמינים עדיין בקיומה של ברית המועצות, וממילא מחזיקים גם ב'קג"ב'.

ברגע שנוצר המפגש בין ה"רוצח" לבין חברי הכנופיה, צצה תגבורת של משטרת החרש ועצרה את שני החשודים. יצויין שבבית המשפט הכחישו השניים את המיוחס להם. כעת, כאמור, אחת מהחשודים תיכנס לכלא על מעשיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר