נתון מבהיל

מחקר ברוסיה: 13% לא רוצים לראות יהודים

הנתונים החדשים מדאיגים - אך יש ירידה משמעותית בכמות האנטישמים ברוסיה ביחס לעשור הקודם • כמה רוסים ירצו לעבוד עם יהודי או לתת לו אזרחות? הנתונים - בפנים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יהודים ברוסיה, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: לוי ניאזוב)

אנטישמיות ברוסיה: מחקר שפורסם לאחרונה העלה כי עדיין קיים גרעין יציב של אנטישמיים במעצמה האירו-אסיאתית; 13 אחוזים מהמשיבים לא רוצים לראות יהודים ברוסיה כלל.

את הנתונים החדשים מפרסם מכון המחקר Levada, מכון המבוסס ברוסיה אבל מתוייג כ'סוכנים זרים' בשל הנקודות הרגישות שבו נוגעים מחקריו.

יצויין כי הנתונים אכן מדאיגים - אך יש ירידה משמעותית בכמות האנטישמים ברוסיה ביחס לעשור הקודם. בנוסף, היהודים נמצאים במקום הטוב ביותר מבין המיעוטים ברוסיה, כאשר יש הרבה יותר מתנגדים לצ'צ'נים, לאוזבקים, לטג'יקים, לצוענים ועוד.

הנתונים המלאים:

לשאלה: "האם תהיו מוכנים לראות יהודים במעגלים המשפחתיים?", השיבו 13% בחיוב (לעומת 2% בלבד בשנת 2010), ואילו לשאלה: "האם תהיו מוכנים לראות יהודים כחברים קרובים?", השיבו 11% בחיוב (לעומת 3% ב-2010).

מתוך המחקר של Levada (צילום מסך)

הסוקרים שאלו גם: "האם תהיו מוכנים לגור בשכנות ליהודים?" ונענו בחיוב בידי 14% מהמשיבים (לעומת 8% ב-2010). מצד שני, בשאלה "האם הייתם מוכנים לעבוד לצד יהודים?", חלה ירידה בכמות המשיבים בחיוב (7%, לעומת 9% ב-2010).

השאלה הרגישה ביותר היא האם לתת אזרחות רוסית ליהודים: "האם הייתם מוכנים לראות יהודים בין אזרחים רוסיים?". לשאלה זו השיבו 27% בחיוב, והנתון הזה לא השתנה באורח משמעותי לאורך העשור האחרון.

לאחר מכן נשאלו משתתפי הסקר "האם הייתם מוכנים לתת ליהודים אישור כניסה זמני לרוסיה?", גם כאן יש ירידה בכמות המשיבים בחיוב. 9% בלבד (לעומת 17% נכון לשנת 2010).

13 אחוזים מכלל המשיבים טענו כי לא היו מאפשרים ליהודים להיכנס לרוסיה בכלל, אם כי מדובר בירידה ביחס לשנת 2010, אז היו 17% שאמרו כך. באותה שנה, היו 16% שנמנעו מלענות על השאלות הללו, לעומת 6% כעת.

כאמור, מיעוטים אחרים ברוסיה סובלים מתדמית שלילית בהרבה ומשנאה מוגברת כלפיהם. מספר הרוסים שלא מעוניינים לראות בני מיעוטים אחרים או מהגרי עבודה ברוסיה, גדול בעשרות אחוזים מאלו האנטישמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר