משבר הדלק

יצירתי: הקהילות קיבלו 40 רכבים חשמליים

בזמן שאוקראינה מתמודדת עם מחסור חריף בדלק ורגולציה ממשלתית מחמירה, נמצא פתרון לפעילות ההומניטרית של הקהילות היהודיות במדינה: מכוניות ללא צורך בדלק (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שינוע חלק מהמכוניות (צילום: באדיבות המצלם)

יצירתי: בזמן שאוקראינה מתמודדת עם מחסור חריף בדלק ורגולציה ממשלתית מחמירה, נמצא פתרון לפעילות ההומניטרית של הקהילות היהודיות במדינה.

אחת מהשפעות הלחימה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה מתבטאת בשוק הדלק. לאחר שכוחותיו של פוטין הפציצו מאגרי נפט בכדי להביא לשיתוק צבא אוקראינה, הגביל הממשל בקייב את כמות הדלק היומית לאזרח, שתעמוד על כעשרים ליטר בלבד.

בנוסף לרגולציה זו, מחירי הדלק הרקיעו כמובן שחקים, ובתחנות הדלק - אלו מביניהן שעודן מתפקדות - משתרכים תורים ארוכים שניתן להמתין בהם כ-7 שעות.

יהודי אוקראינה מצויים בצרה הכללית של ארצם ותנועתם מוגבלת. אך הקהילות היהודיות, שמוכרות בשל פעילותן ההומניטרית מאז פרוץ המלחמה, מצאו עצמן תקועות בשל מגבלות התניידות אלו.

הפתרון היצירתי שנמצא לכך: מכוניות חשמליות, ללא צורך בדלק. בעזרת רכבים כאלו ניתן יהיה לחלק תרופות ומזון או לשנע חולים לטיפול רפואי.

אחד הרכבים, נושא חבילות מזון

כארבעים רכבים חשמליים חדשים נרכשו לצורך כך בידי הארגון היהודי-אוקראיני 'הפדרציה היהודית באוקראינה'. הרכבים מחולקים לקהילות מרכזיות ברחבי המדינה, על פי קריטריונים שונים.

על פי מידע שהגיע לידי 'כיכר השבת', המכוניות ניתנו בחינם לקהילות, בתנאי שישמשו לפחות שלוש פעמים בשבוע לפעילות. שמונה כלי רכב מתוכם כבר נכנסו לפעולה בערים קייב, דניפרו, חרקוב, צ'רניגוב ופולטבה. 5 מתוך הרכבים נרכשו בעלות מסובסדת מחברת וולוו, שזכיינה באוקראינה הוא יהודי ופעל להשגתם במחיר מוזל.

הרב יוסף יצחק סגל, מרבני פולטבה ושליח חב"ד מקומי, סיפר לאחר שהתקבלה מכונית כזו כי "אנו מכינים 6 ימים בשבוע מאות מנות חמות בכל יום לחולים, נכים ונזקקים באמצעות מערך מתנדבים שמחלקים את המנות לבתי הנזקקים שפועל מטעם בית חב"ד בפולטבה.

"כשהחל המחסור בדלק לא הצלחנו לבצע את החלוקה. האוכל כמובן לא חולק, והנזקקים התקשרו כל העת לברר מה קרה ומתי יגיע האוכל, כשבמקביל גם תרופות בסיסיות והכרחיות שאנו מספקים להם כמו אינסולין, תרופות ללב ועוד לא יכולנו להביא לביתם. ב"ה הצלחנו להשיג את הרכב - זה כשלעצמו מאוד קשה, כי הביקוש גדול וכמעט ולא ניתן למצוא רכבים על חשמל זמינים לקנייה".

גם הרב שלמה סלומון, מרבני קרמנצ'וג, העיד על בן קהילתו - "יהודי שלטענת משפחתו מצבו הרפואי התדרדר בגלל שלא הצלחנו להעביר לו תרופות קבועות שהוא לוקח. הרכבים החשמליים ממש מצילים חיים במובן הכי פשוט של המילה ועוזרים בשגרת החיים השוטפת. אני ממש מקווה בשביל היהודים בשאר הקהילות שיקבלו מכוניות חשמליות עבורם בהקדם האפשרי".

קשישה מהקהילה היהודית נעזרת בחלוקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר