פרשת דיל: 5 שנות מאסר לרב בן חיים, בגין הלבנת מיליון דולר

פרשת דיל: חמש שנות מאסר נגזרו אמש על הרב אליהו בן חיים, מרבני הקהילה בניו ג'רזי, לאחר שהודה בעסקת טיעון בעבירות של הלבנת הון. פרשת דיל התפוצצה לפני כשנתיים וחצי, עם מעצרם של למעלה מ-40 חשודים, בהם רבנים ומנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב, בעקבות הלשנה חסרת תקדים של המוסר שלמה דואק

חזקי שטרן | כיכר השבת |

פרשת המוסר שלמה דואק: חמש שנות מאסר נגזרו אמש (רביעי) על הרב אליהו בן חיים, מרבני הקהילה היהודית בניו ג'רזי, לאחר שהודה בעסקת טיעון בעבירות של הלבנת הון בהיקף של מיליון דולר.

הרב בן חיים (60), רבו של בית הכנסת 'אוהל יעקב' הנמצא דרומית לניו-יורק סיטי, הוא הראשון עליו נגזר עונש מאסר, לאחר שכל הרבנים שהיו מעורבים בפרשה שהסעירה את הקהילה היהודית, נידונו למסר על תנאי בלבד. יצויין כי זה העונש החמור ביותר שהוטל עד כה בניו ג'רזי על עבירת שחיתות.

פרשת דיל התפוצצה לפני כשנתיים וחצי, עם מעצרם של למעלה מ-40 חשודים, בהם רבנים ומנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב, בעקבות הלשנה חסרת תקדים של המוסר שלמה דואק.

בשנה שעברה, הודה הרב בן חיים כי היה מעורב בהלבנת כספים דרך ארגוני צדקה שניהל, בסך של מיליון דולר, עבור שלמה דואק, שבסופו של דבר הלשין עליו ועל האחרים, לאחר שנעצר בחשד להונאת ענק של בנק בסכום של 50 מיליון דולר, הסכים לשמש כ'מוסר' והביא להתפוצצות הפרשה הגדולה.

הרב בן חיים הואשם כי קיבל מדואק צ'קים עבור מארגוני הצדקה, ובתמורה, נתן לו כסף מזומן, דרך הלבנה והעברת כספים, ממנה גבה עמלה של עשרה אחוזים. במהלך המשפט, ביקש הרב מבית המשפט להקל בעונשו, בטענה כי מעשיו הטובים במהלך השנים מתעלים על ההתנהגות הפלילית.

הרב בן חיים הוסיף ואמר כי הוא מעוניין להמשיך לשמש כאזרח התורם לחברה וטען כי היה מעורב בפרשה למען הקהילה. השופט, דחה את הדברים ואמר כי על גזר הדין לשמש אות אזהרה לכל האחרים.

לפני מספר חודשים, נידון הרב אדמונד נחום, שנעצר בהקשר לפרשה לשנת מאסר על תנאי לאחר שהודה בהלבנת כספים. בשנה שעברה, הרב שאול קצין בן ה-79 נידון לשנתיים מאסר על תנאי בגין הלבנת הון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר