מחקר מגלה: שורשים יהודיים בשבט אינדיאני

מחקר גנטי שנערך על-ידי חוקרי גנטיקה מ'שיבא' גילה כי יהודים שהיגרו בתקופת קולומבוס מספרד לאמריקה התערו באינדיאנים שצאצאיהם מתגוררים עד היום בארצות הברית. התגלית התאפשרה לאחר שמוטציה גנטית שייחודית רק ליהודים נמצאה על-ידי החוקרים בקרב קהילת האינדיאנים המקסיקנים המתגוררים בדרום מערב קולורדו

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

יהודים שהיגרו בתקופת קולומבוס מספרד לאמריקה התערו באינדיאנים שצאצאיהם מתגוררים עד היום בארצות הברית, כך עולה ממחקר גנטי שנערך על-ידי חוקרי גנטיקה מ'שיבא' ופורסם הבוקר ב'הארץ'.

התגלית התאפשרה לאחר שמוטציה גנטית שייחודית רק ליהודים נמצאה על-ידי החוקרים בקרב קהילת האינדיאנים המקסיקנים המתגוררים בדרום מערב קולורדו.

"האינדיאנים הללו לא שימרו אף מנהג יהודי וגם לא יודעים על מוצאם היהודי, אך עקבותיה של המוטציה מצביעים כי הם צאצאי יהודים אנוסי ספרד", אומר ראש צוות החוקרים, פרופ' איתן פרידמן, מנהל היחידה האונקוגנטית בשיבא.

המחקר, שנערך בשיתוף פעולה בינלאומי, בחן דגימות של משפחות מכל רחבי העולם בהן אותרה מוטציה גנטית המוכרת בקהילה הרפואית כ"מוטציה האשכנזית", שנפוצה בקרב יהודים אשכנזים. המשפחות עם המוטציה הזו, אותרו ברובן בישראל ממוצא אשכנזי ועיראקי, וכן אצל משפחות שמוצאן מהודו, משפחות בריטיות, משפחות היספניות בארה"ב וגם בקרב קהילת האינדיאנים.

לאחר בדיקה התברר כי המקור המשותף לכולם הוא אב יהודי שהיגר מאירופה לדרום אמריקה בשנת 1942 שבה גורשו יהודי ספרד, ולטענת החוקרים הדבר מהווה הוכחה גנטית להגירת יהודים אנוסי ספרד.

פרופ' פרידמן מסביר כי "יהודים שנשאו את המוטציה הגיעו לדרום אמריקה, ומשפחות שנוצרו עם אינדיאנים נדדו והתיישבו בארה"ב. המחקר מוכיח כי המוטציה עברה למשפחות האינדיאנים המקסיקנים מאותו אב קדמון שהיגר לדרום אמריקה או מקסיקו בעקבות קולומבוס, בחפיפה עם גירוש יהודי ספרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר