
חברת טסלה תשיק בחודש יוני שירות מוניות אוטונומיות ראשון מסוגו בעיר אוסטין, טקסס. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, הודיע כי בשלב הראשון יופעל צי התחלתי של עשר מוניות מדגם Model Y, שינועו באזורים מוגדרים מראש בעיר (Geofenced). בשונה מניסויים קודמים שכללו נהג בטיחות, המוניות החדשות יפעלו באופן עצמאי לחלוטין – ללא נהג כלל. זו הפעם הראשונה שטסלה תפעיל רכבים אוטונומיים מלאים על כבישים ציבוריים.
מאסק הדגיש כי מדובר במהלך הדרגתי וזהיר, עם עדיפות עליונה לבטיחות. אזורי הפעולה הראשונים יכללו שכונות ואזורים שנבחרו בקפידה ונחשבים לבטוחים במיוחד. דגם ה-Cybercab, שהוצג באוקטובר האחרון כעיצוב העתידי למונית האוטונומית של טסלה, לא יהיה חלק מההשקה הנוכחית – ייצורו מתוכנן להתחיל רק ב-2026.
מאסק צופה כי בשבועות ובחודשים שלאחר ההשקה, צי המוניות האוטונומיות של טסלה באוסטין יגדל באופן משמעותי ויגיע עד לכ-1,000 רכבים. ככל שהאמון ביכולות הטכנולוגיה יגבר ודיוק המערכת יוכח, תתרחב גם פעילות השירות.
בנוסף, חשף מאסק כי טסלה נמצאת במגעים עם מספר יצרני רכב בנוגע לרישוי מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת שלה – Full Self-Driving (FSD) – אם כי טרם נחתמו הסכמים בנושא.
במקביל, שר התחבורה האמריקאי שון דאפי ביקר לאחרונה במפעל טסלה בטקסס ונפגש עם מאסק לדיון על עתיד התחבורה האוטונומית. דאפי הדגיש את הצורך בתקן פדרלי אחיד למוניות ורכבים אוטונומיים בארצות הברית – בניגוד למצב הקיים שבו כל מדינה יכולה לקבוע רגולציה משלה. מאסק הסכים, וציין כי משרד התחבורה (USDOT) אוסף נתונים מהחברות הפועלות בתחום, במטרה לבסס תקן לאומי.
מאסק גם התייחס למצב השוק, והודה שמכירות טסלה ירדו באירופה בתקופה האחרונה – אך לדבריו מדובר במגמה כללית בקרב יצרנים רבים, והמצב "כבר התהפך". הוא הוסיף כי אירופה היא השוק החלש ביותר של טסלה כיום, אך החברה מציגה ביצועים טובים ביתר האזורים. לדבריו, העובדה שמניית טסלה נסחרת קרוב לשיא כל הזמנים, מעידה על מצבה החזק של החברה.
לסיום, שלח מאסק אזהרה נוקבת נגד השחתת רכבי טסלה ממניעים פוליטיים, והבהיר כי החברה תנקוט צעדים משפטיים נגד כל מי שיפגע ברכוש החברה – כולל אלו שמממנים את המעשים.
0 תגובות