מפתיע

חיסון עדר בישיבות? התשובה של פרופסור חגי לוין

פרופסור חגי לוין, מביע תמיכה בהדבקה הנרחבת של בחורי הישיבות, אך מתנגד ל"הדבקה יזומה". במהלך הראיון הוא גם מותח ביקורת על ההתנהלות של הממשלה. צפו בדבריו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

פרופסור חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, ההסתדרות הרפואית בישראל, בראיון מיוחד ל'סוגרים שבוע' מביע תמיכה בהדבקה הנרחבת של בחורי הישיבות, אך מתנגד ל"הדבקה יזומה", ומסביר את ההבדל. במהלך הראיון הוא גם מותח ביקורת על ההתנהלות של הממשלה. הראיון המלא - הערב.

אם אני בחור צעיר בן 29, בריא וללא מחלות רקע, ובגלל שאני יודע שכולנו נידבק בשלב כלשהו בקורונה, אולי כדאי לי להידבק בכוונה עכשיו לפני החורף?

"קודם כל זאת שאלה במקום. כי קח למשל את הישיבות, אם בחורים ילמדו במשך חודשים בקפסולות וידביקו אחד את השני, אלפים ידבקו, והסיכון לכל אחד כזה הוא נמוך מאד כמובן, אם הוא צעיר ובריא, אם עושים את זה בצורה מושכלת ומתוכננת, זה פתרון שהמדינה צריכה לשקול אותו".

אם ישאלו אותך חברי הקבינט, בנוגע להדבקה היזומה בעולם הישיבות, אתה תגיד להם כן?

"אני חושב שיש הבדל בין זה לבין הדבקה יזומה, משום שזה לא שהולכים להדביק בכוונה את כולם, אלא מאפשרים להם ללמוד ועושים את כלל המאמצים שלא ידבקו, אבל לוקחים סיכון מסוים.

"אני הייתי במילואים בצה"ל שם החליטו בדעה צלולה להמשיך את הטירונות למרות הקורונה, משום שאם עושים זאת בצורה מבוקרת ודואגים לכך שלא ייפגשו עם סבא וסבתא שלהם, זאת בהחלט דרך אפשרית.

"אני חושב שאנחנו צריכים שיהיה סדר בנושא, והממשלה בנתיים פועלת בחוסר גמישות שגורמת לנזק אדיר. הרי באים עכשיו ראשי הרשויות ואומרים שיש להם פתרונות בנושא הלמידה ומבקשים מהממשלה שיתנו להם סמכויות, ובמקום לתת המדינה אומרת להם לא.

"אני חושב שזאת גישה לא נכונה משום שבמצב חרום צריכים לעשות תוכניות מתואמות, תוך גמישות מסויימת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר