ראש-הממשלה לימין החרדים

נתניהו סירב לגיוס חרדים מגיל 18, רומז: קדימה צפויה לפרוש

ראש-הממשלה בנימין נתניהו בהתבטאות מפתיעה בישיבת הממשלה: "כל ההצעות של גיוס לאלתר מגיל 18 הן בבחינת תפסת מרובה לא תפסת, הצעות כאלה טובות לכותרות". בכך, מתייצב נתניהו לטובת הציבור החרדי ועולם הישיבות. נתניהו רמז כי קדימה צפויה לפרוש מהממשלה (חדשות, פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מופז עם נתניהו (צילום: פלאש 90)

"כל ההצעות של גיוס לאלתר מגיל 18 הן בבחינת תפסת מרובה לא תפסת, הצעות כאלה טובות לכותרות", כך אומר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובכך מתייצב לטובת הציבור החרדי ועולם הישיבות.

ראש הממשלה, בחר הבוקר למתוח ביקורת על הצעת החוק של ישראל ביתנו הקוראת לגיוס לכל מגיל 18 ואמר כי ההצעה הזו היא "בבחינת תפסת מרובה לא תפסת".

ראש הממשלה הוסיף והזהיר כי "אם נעשה מהלך קיצוני מדי, הציבור החרדי יתכווץ ויתקפל ותצאנה הנחיות לבטל את הגדוד הלוחם בנחל החרדי, מה שעלול להביא להקטנת מספר המתגייסים. הצעות כאלה טובות לכותרות אבל אי אפשר ליישמן בשטח".

"64 שנים הנושא לא טופל כראוי, אנחנו ניצבים בפני מהלך היסטורי שיביא להגדלה משמעותית של המתגייסים בציבור החרדי מבלי לגרום לקרע בעם", הוסיף נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, "המהלך יצליח רק אם יבוצע בהדרגתיות. אני אחראי להביא פיתרון שיספק גם חלוקה שוויונית יותר של הנטל וגם אחדות. שתיהן חשובות לחוסן הלאומי שלנו".

"ההדרגתיות שאנחנו מדברים עליה היא מאוד שאפתנית", הוסיף ראש הממשלה, "לפני שנים אחדות מספר המתגייסים היה זעום – כמעט אפס. בשנה שעברה הוא עמד על 2,400. ובתוך 4 שנים אנו רוצים להגיע ל-6,000".

בפתח ישיבת שרי הליכוד, אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשבר במשא ומתן עם קדימה סביב החלופה לחוק טל נגרם לאחר שאנשי קדימה שינו את עמדתם.

שר החינוך גדעון סער אמר במהלך ישיבת שרי הליכוד כי "מישיבת סיעת הליכוד ביום ראשון שעבר קדימה לא מפסיקה לתקוף את ראש הממשלה ואת הליכוד. אני חושב שמנוי וגמור עם מופז לפרוש, וזה יקרה במהלך השבוע". נתניהו השיב כי "יש הרבה אמת בדברים".

בינתיים, המשא ומתן מתנהל באמצעות עו"ד דוד שמרון מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועו"ד אלון גלרט מקורבו של שאול מופז, בניסיון לגבש חלופת חוק מוסכמת עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות