אאא

גילוי נאות: עם כל אהבתנו הרבה לאוכל טוב וקינוחים מושחתים, תזונה דלת פחמימות לא זרה לנו כלל, לצערנו. יותר מכך, היא אורחת קבע בחיינו. אך יש כמה פעמים בחיים (כמו יום שלישי המועד לפורענות, שאין לנו הסבר מניח את הדעת מדוע דווקא בו אנו נוטים להיכשל), שתזונה מאוזנת היא ממנו והלאה. 

אך הנה, המחקר היעיל ביותר שבוצע אי פעם מצא כי פסטה עשויה להיות לא כזאת שלילית והרסנית כמו שחשבנו בעבר.

במחקר, חוקרים מאוניברסיטת טורונטו בדקו עדויות מ-32 ניסויים מבוקרים שכללו 2,488 משתתפים שאכלו פסטה 3.3 פעמים בשבוע בממוצע במקום פחמימות אחרות. הנבדקים גם דבקו בתזונה של אינדקס גליקמי נמוך שמשמעה אכילת מזונות המתעכלים לאט יותר. כלומר, לאחר אכילתם רמות הסוכר בדם עומדות על שיעור נמוך יותר לעומת אכילת פחמימות אחרות, כמו אורז ולחם לבן.

ממצאי המחקר העלו כי לא רק שהמשתתפים לא עלו במשקל, יותר מכך, הם למעשה איבדו כ-0.6 ק"ג מעל הממוצע במעקב של 12 שבועות. די מגניב, נכון?

רגע לפני שאתם מתיישבים על קערה ענקית עמוסה לעייפה בסלילי פסטה הטובעים ברוטב פטריות שמנוני, יש פרט שראוי לציין: כל מנה במחקר הייתה שוות ערך לחצי כוס פסטה מבושלת. כמות די קטנה, יש לומר, אך כזו שיכולה בהחלט לעשות לנו נעים בלב.

ועכשיו, ברשותכם, אנחנו הולכים להרים טלפון לבית הקפה הקרוב אלינו כדי להזמין מנת פסטה עסיסית לארוחת ערב. למטרות מחקר, אתם יודעים.