טיפ חובה: כך תתחילי לסדר לעצמך את הבית והראש

זה חלום של כולנו אבל בפועל הוא מצריך הרבה יותר ממה שחשבנו. בלאגן מעייף, מעציב ומדכא. בדיוק לכן בת אל אליאב, מומחית לסדר ויזמת "זמן לסדר" בסדרת טיפים חשובים שיבנו לכן נוף מסודר ומרגיע.(עיצוב)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
למה לא להפוך את החלום הזה למציאות? אילוסטרציה ( צילום: shutterstock)

לא פעם קרה לנו שנכנסנו לבית מסודר, התלהבנו ואמרנו לעצמנו: "ככה אני רוצה בדיוק". אמה-מה - לא נתכחש כי זה טירוף, לוקח זמן, אנרגיות ועצבים. מה עם הלק ג'ל? ארוחת הצהריים לילדים? נו טוב, אז הכלים ישארו בכיור, הספרים על הספה והמשחקים על הריצפה – אני נחה עכשיו ובעצם מוותרת על מציאות של סדר בבית. רגע. למה לא להפוך את החלום הזה למציאות? בת אל אליאב מומחית לסדר ויזמת “זמן לסדר” בטיפ ראשון שלא ישאיר אתכן אדישות.

חולמות על בית מסודר? זה הזמן להבין מהו בכלל סדר ואיך ניתן להגיע אליו פרקטית: ראשית נגדיר את המושג. סדר הוא הימצאות כל פריט במקום משלו.

"מאז שהבית מסודר אני נינוחה, סדר שינה לי את החיים ב-180 מעלות"

תחשבי על על זה: האם את רוצה סדר בחיים שלך? הוא יעשה אותך שמחה יותר? ובכן סדר פרקטי משפיע על סדר נפשי - כשהמרחב מסביבי מסודר משהו בפנים מסתדר לי, מתרחב אצלי, ברור ומזמין אותי. לכן אין אדם שיעיד כי הוא לא מעוניין בסדר בחיים שלו, כי סדר משנה את החיים ב-180 מעלות. מאנשים עצבניים ומבולגנים נולדו אנשים רגועים ומסודרים רק בזכות הסדר.

עם מעט חפצים קרובים ללב בונים בית מסודר ונעים. אילוסטרציה. צילום: shutterstock

סדר גם משפיע על ההתנהלות היומיומית שלנו. כפריטים, כעובדים, שכירים או עצמאיים, כבעלי משפחה ואיפה לא. אנחנו מביאים איתנו לכל מקום את הראש המסודר שלנו או לחלופין ומשפיעים איתו על האווירה.

אז למה כל-כך קשה לשמור על סדר?

עבור כולנו מורכב לאחסן את כלל החפצים במרחב שלנו, אנחנו אוהבים לשמור פריטים כי אנחנו נקשרים אליהם סנטימנטלית וקשה לנו להיפרד מהם. לא רק, תזכרו כי המרחב הביתי כולל בני משפחה עם הרגלים, נטיות והתנהלות שונה, אם כך השמירה על הסדר לא רק מתחת לאחריותנו אלא אנו מצפים גם משאר חברי הבית לתת חלק ואם לא אנחנו מתאכזבים ובוחרים לא לסדר בעצמנו. ולהתייאש.

החפצים הם הדהוד לעצמנו, מכילים שייכות, אהבה, רגשות וזיכרונות מהעבר, התייחסו אליהם כראוי. צילום: shutterstock

הטיפ הראשון - הפריט הזה משמח או נחוץ לך?

אנחנו מתחילות מלעשות פינוי ובקרה על מה שכבר נמצא במרחב הביתי שלנו. כל אחת בוחנות בביתה כל פריט אם הוא נחוץ לה או משמח אותה באמת ואם השתמשה בו בשנה האחרונה ואם לא - זה הזמן לסלק ובלי דמעות.

כך אני ממשיכה למיין את כלל הפריטים שלי, בסבלנות, ובקפדנות. זהו הטיפ הראשון של בתאל משום שאי אפשר להתחיל שיגרת סדר כל עוד המרחב עמוס בפריטים מיותרים. אנחנו ממגרות את החפצים המיותרים, מארגנות חלל ריק יותר ומשם בונות את הנוף החדש שלנו, שיהיה בנוי

חלל נקי יותר, שיכלול אך ורק מה שחשוב לעין שלנו לתפוס. צילום: shutterstock

הפעם חשוב שתעשו את זה ללא רחמים, זרקו או העבירו לשכנה את מה שאתן לא מחוברות אליו אחרת תאלצו לחיות בבלאגן, וביננו זה לא שווה את זה. פיניתן? מדהים. בפעם הבאה נעבור לטיפ השני.

חשוב שתזכרו: כשאנחנו חיות במודעות עם המרחב הביתי שלנו - אנחנו חיות במודעות עם עצמנו ומה שמתרחש איתנו.

החפצים הם בעצם הדהוד לעצמנו. הם כוללים בתוכם שייכות, אהבה, רגשות שונים, זיכרונות מהעבר ולא רק אובייקטים שנוכחים סביבנו. ככל שנתחבר למודעות עם מה שנמצא לידנו נשפר את איכות החיים, נשאיר סביבנו מה שבאמת עושה לנו טוב ונסלק את מה שמפריע לאושר.

נוכל לצאת מביתנו בשמחה ולהתנהל בתוכו ברוגע, השלמה ונעימות. זה תלוי בנו. זה הזמן שלך לעשות שינוי של 180 מעלות שיביא לך סדר, שמחה, נינוחות והתחברות לעצמך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית