הפתעה תקשורתית

נתניהו הפתיע וקיים מסיבת עיתונאים. צפו

ראש הממשלה נתניהו הפתיע את התקשורת כאשר בתום מסיבת עיתונאים עם שר האוצר כחלון בה הוכרז על הנגיד החדש, החל להשיב - באורח נדיר - לשאלות עיתונאים (בארץ)

נתניהו מפנה את העיתונאים למערכות התקשורת (צילום וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים יחד עם שר האוצר משה כחלון בה הכריזו השניים על מינויו של פרופ' אמיר ילון לנגיד בנק ישראל. אלא שלאחר ההצהרות בדבר מינויו של ילון, הפתיע נתניהו כשאפשר לעיתונאים - באורח נדיר - לשאול אותו שאלות, אך העיתונאים שנכחו במקום, התקשו להציף אותו בשאלות והוא הציע להם לפנות למערכות ולקבל שאלות מביכות כנגדו.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר ראש הממשלה כי הוא מניח שלא יוגש נגדו כתב אישום בחקירות המתנהלות נגדו והודיע כי לחקירות לא תהיה השפעה על מועד הבחירות. את הדברים אמר נתניהו כשנשאל בנושא שימוש בחסינות מול הגשת כתב אישום. "אני לא חושב שהשאלה מעשית כי אני לא חושב שיוגש כתב אישום", אמר נתניהו.

נתניהו נשאל על משבר חוק הגיוס והאפשרות להקדמת הבחירות ואמר כי הוא עושה מאמץ "לפתור את בעיית הגיוס וסוגיות אחרות, המאמץ הזה יימשך. אם נמצא דרך, נשמח להמשיך עד סוף השנה. אם לא - ניאלץ ללכת לבחירות".

ראש הממשלה נשאל אם החקירות משפיעות על תפקודו ואמר: "יעידו חבריי, השרים, כל מי שבא איתי במגע, שאני מתפקד היטב, אני עובד הרבה, ולא מוריד את עיניי מלוח המטרות שלנו, תרתי משמע, ואני עושה את מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל, לקדם את כלכלת ישראל, ולשמור על האינטרסים החיוניים ביותר של המדינה. אף אחד לא טוען אחרת, כי זה גם לא נכון יהיה לטעון אחרת".

על החלפת המפכ"ל רוני אלשיך, אמר נתניהו כי "אני לא מעורב במינוי של מפכ"ל ולא מתכוון להשתתף בזה בשום צורה. לגבי הרמטכ"ל - שר הביטחון ואני נדון בכך בימים הקרובים".

ראש הממשלה התייחס גם למצב בעזה ואמר: "אנחנו מנסים להביא לפתרון שיחזיר את השקט והביטחון ליישובי עוטף עזה. אנחנו פועלים מעת לעת בתקיפות רבה. בגלל הפעולה שלנו יש זהירות בצד הפלסטיני, ואני חושב שגם הם מבינים שהתלקחות של עימות תגבה מחיר גדול מאוד מהצד הפלסטיני. מנגד, הם נחנקים. למה המצב הזה נוצר? כי אבו מאזן חונק אותם כלכלית, ואז הם מתפרצים על ישראל. הם מפחדים - אז הם מתפרצים חלקית. אנחנו לא מוכנים לשאת את המצב הזה - והם יודעים את זה - ולכן יש ניסיונות להגיע לפתרון מעשי שיעצור את החנק הזה".

"אני לא שש לפתוח במלחמות מיותרות", הוסיף נתניהו. "אם אין ברירה - לפעמים אתה נלחם בכל הכוח; אבל כשיש ברירה ויש עוד שיקולים, גזרות ואתגרים - אני חושב שהדרך שאני נוקט ושאותה מגבה הקבינט היא הדרך הנכונה".

על העימות הפומבי בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין שר החינוך נפתלי בנט סביב הטיפול הביטחוני במצב בעזה, אמר נתניהו כי המלחמה ביניהם "מיותרת". נתניהו הוסיף כי "הדיון בקבינט רציני מאוד, אנחנו הרבה פעמים מאריכים את הישיבות ואני מקפיד על כך כדי לאפשר לשאול שאלות, מאוד אינטליגנטיות, נוקבות, והרבה פעמים מעשירות את מרקם האפשרויות שלנו. לכן אין לי שום בעיה של הבעת דעה. לדעתי שר הביטחון עושה את תפקידו היטב, אבל זכותו של כל שר להעיר את הערותיו, השגותיו, אבל לעשות את זה בתוך הקבינט בפנים, לא בחוץ. אנחנו יוצאים החוצה - צריך מדיניות אחודה, זו המשמעות של אחריות קולקטיבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר