אאא

ריצה טובה בשבילכם, כן? אין ספק, אבל רק אם אתם עושים אותה בצורה נכונה ולא גורמים נזק לרגליים. ד"ר קייסי אן פידיץ' משתפת אותנו בטעויות הנפוצות ביותר שהיא רואה שאנשים עושים כשהם רצים, הפוגעות ברגליים.

1. ריצה ללא גרביים

זה, לדעת ד"ר פידיץ', הוא "הרעיון הגרוע ביותר אי פעם". למה? "גרביים עוזרים למנוע שלפוחיות בעת הריצה, וכן הם מסייעים לספוג זיעה". היא אומרת שכדאי לראות בהם שכבה נוספת של הגנה על הרגליים ולא לדלג על גריבתם.

2. נעילת נעלי ספורט שאינן במידכתם

אז מהי הדרך הנכונה למדוד נעלי ספורט? מן האצבע הארוכה ביותר. "הסתכלו על הרגליים שלכם כשהן יחפות. רוב האנשים חושבים כי הבוהן הגדולה שלהם היא האצבע הארוכה ביותר שלהם, אבל למעשה, היא יכולה להיות האצבע השניה באורכה", אומרת ד"ר פידיץ'. "מדדו את גודל הנעליים מן האצבע הארוכה ביותר - הראשונה או השנייה. כדאי שיהיה בנעל מעט מקום לנענע את האצבע הארוכה ביותר. או אז תדעו כי הנעל מתאימה לכן בגודלה."

3. ריצה עם רגליים כואבות

אתה מכירים את האמרה "אין כאב, אין רווח"? זה לא נכון במקרה זה. "אם רגל אחת כואבת ונראית נפוחה, משהו לא בסדר", מדגישה ד"ר פידיץ'. "הפסיקו לרוץ, וקבעו תור לרופא, כי יתכן שיש לכם דלקת גידים או אפילו גרוע יותר - שבר". היא מספרת לנו שרוב האנשים סובלים מרגליים נפוחות בסוף היום, אבל אם רגל אחת נראית נפוחה במיוחד, זה סימן שמשהו לא בסדר.

4. נעילת נעליים חדשות לריצה

בטח, אתם רוצים להשוויץ בזוג החדש והנוצץ שלכם בריצת 10 הקילומטרים עם קבוצת הריצה שלכם, אבל ד"ר פידיץ' אומרת שזה לא הזמן. "נעלי ספורט עשויות מחומרים גמישים אשר במשך הזמן יתאימו את הנעל לצורת הרגל, על פי נקודות הלחץ הספציפי שאתם מפעילים בזמן פעילות", היא אומרת. "התהליך הזה לוקח זמן וקורה בהדרגתיות. עדיף להחליף בין זוג שחוק לבין זוג קצת יותר חדש מאותו מותג"