מתחילים עבודה חדשה? כך תעשו זאת נכון

התקבלתם לעבודה חדשה. נפלא. עכשיו זה בדיוק הזמן לגבש תוכנית אשר תבטיח שתעשו חיל בתפקיד לאורך זמן. אליסון דויל, אחת המומחים בתעשיית חיפוש העבודה, מנדבת לנו טיפים מעשיים להצליח בעבודה (MENׂ)

(צילום: שאטרסטוק)

עשיתם את זה. לאחר לא מעט ראיונות, ציפיות ואכזבות, התקבלתם לעבודה חדשה. עם זאת, עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל לגבש תוכנית אשר תבטיח שתשאירו רושם ראשוני משמעותי על המעסיק שלכם. אחרי הכל, אמנם השגתם את התפקיד שכה רציתם, אך עכשיו מתחילה העבודה האמיתית, תרתי משמע. תחילה, מומלץ להפריש זמן מה כדי לטפל בכל הפגישות האישיות והסדרים שאתם צריכים לסיים, שתהיו מסוגלים להתמקד אך ורק בעבודה כאשר אתם מתחילים אותה.

הימים הראשונים שלכם בעבודה חדשה הם חשובים מאוד, כי המעסיק שלכם הולך לחפש אחר האישור שאתם אכן מתאימים לתפקיד ולארגון. ההחלטה לשכור עובד חדש מבוססת על מידע מוגבל יחסית: איך תפקדתם בראיון, ובמקרים מסוימים, מה הממליצים שלכם אמרו עליכם. המעסיק הולך לצפות בכם היטב על מנת להבטיח שאתם מסוגלים גם לבצע, לא רק לדבר.

לפיכך, אתם צריכים להיות מפוקסים ביצירת תמונה אופטימלית שלכם ממש מתחילת כהונתכם בתפקיד. הקפידו להשיג את האמון של המפקח והעמיתים לעבודה, ליצור קשרים חיוביים בתוך המחלקה שלכם ומחוצה לה ולוודא שאתם עושים את המקסימום. כל אלו יצרו בסיס בריא מאוד לעתיד שלכם עם החברה.

אליסון דויל, אחת המומחים בתעשיית חיפוש העבודה, שהוכתרה כאדם המוביל לעקוב אחריו בטוויטר על ידי "FlexJobs" ,"The Guardian" ועוד, מנדבת לאתר "the balance careers", שהוכר על ידי פורבס כאחד מ-100 אתרי אינטרנט העוסקים בקריירה ונכלל בטופ רשימת 25 אתרי חיפוש עבודה, טיפים מעשיים ואסטרטגיות להצלחה בעבודה החדשה שלכם. הרי הם לפניכם:

1. פתחו קשרים עם אנשים חיוביים והמנעו ממגע מיותר עם מתלוננים ועצלים. אל תתלוננו בפני העובדים האחרים, גם אם אתם חשים כי נוצר ביניכם קשר מעולה. אתם לא יודעים מי עלול לצטט אתכם ומתי או לצייר אתכם באור שלילי. אם מישהו מתחיל להתלונן או לרכל איתכם ישירות, נסו להישאר ניטרליים, אם יש לכם את האפשרות הזו. אם אתם לא יכולים להסיט או להחליף נושא, נסו לשאול שאלות יעילות ופוזיטיביות במקום.

2. נסו לזהות עמיתים לעבודה, בתפקיד דומה או זהה לשלכם, שמצליחים בו, ונתחו מה גרם להם להצליח בתפקיד. כך תוכלו לקבל מושג לגבי המיומנויות, היכולות או ההישגים המוערכים בארגון.

3. העריכו את ההעדפות ואת הציפיות של המנהל הישיר שלכם. הקשיבו היטב להוראות שהוא מציע וגם שאלו עמיתים מהימנים אחרים על הצעות לגבי דרכים שיסייעו לכם לאמוד את הציפיות שלו.

4. יידעו את הממונה עליכם במצב הפרויקטים שלכם, כך שהוא מודע לערך שאתם מוסיפים למחלקה שלכם.

5. חפשו אחר סיוע כאשר אתם נכשלים ומתקשים, אבל נסו להמנע מלהראות נזקקים על ידי שאילת שאלות רבות מדי. נסו לפתור בעיות רבות ככל האפשר בעצמכם או עם עמיתים ברמה שלכם. אם אתם צריכים לשאול שאלה, הקדימו אותה וספרו על הצעדים שכבר ביצעתם כדי לפתור אותה בעצמכם.

6. התנהלו בפגישות ושיחות באופן אסטרטגי. כמובן שיהיה לכם הרבה במה להתעדכן ולעדכן בעבודה חדשה ומעט קשה לשמור תובנות וחוות דעת אצלכם בלב. עם זאת, שבו בשקט בפגישה ורק לאחריה נסו ליצור רושם נהדר. המטרה היא ליצור איזון בין הקשבה בתשומת לב לבין לשאול שאלות חכמות.

7. צרו ערוצי תקשורת פתוחים עם המפקח שלכם וחברי הצוות, בין אם מדובר בקביעת פגישות שבועיות או עדכונים תכופים בדוא"ל או בווצאפ. כך תקבלו הזדמנות לשמור על הממונה שלכם מעודכן בהישגים שלכם ומעבר לכך, תוכלו לקבץ שאלות יחד, כך שתוכלו לשאול אותן במקום אחד באופן מסודר במהלך היום או השבוע.

8. עשו מאמץ להגיע מוקדם יותר ו / או להישאר מאוחר יותר מאשר הממונה עליכם כדי להוכיח שאתם מוכנים לעבוד קשה.

9. פתחו יחסי עבודה חיוביים עם הצוות בכל הרמות של הארגון, עם דגש מיוחד על האנשים שאיתם אתם עובדים באופן קבוע. לא רק שיחסים חזקים ישפרו את חוויית העבודה הכללית שלכם, אלא שרוב הארגונים מבצעים הערכות לגבי האישיות שלכם עם כל חברי הצוות, ולכן חשוב לשמור על יחסים טובים עם עמיתים שעשויים להעריך אתכם.

10. בקשו משוב מעת לעת והגיבו בחיוב לביקורת בונה. הבהירו לממונה שלכם ולצוות כי אתם עסוקים כל הזמן בשיפור עצמי.

11. צרו תוכנית פיתוח מקצועית עם מטרות ויעדים ברורים ורשמו מה תלמדו ואילו כישורים תוכלו לרכוש. התייעצו עם מנהלים, מחלקת משאבי אנוש, או אנשי מקצוע בתחום שלכם כדי לגלות לאילו סמכויות, קורסים ו / או מעלות תהיה השפעה על קידום הקריירה שלכם.

12. השתתפו בפעילויות המשרד. עשו כמיטב יכולתכם כדי להיות אורחים רצויים באירועים החברתיים של הארגון, כך שתוכלו להכיר את העמיתים שלכם ברמה האישית. עם זאת, להתחיל עבודה חדשה יכול להיות מתיש, ואם השתתפות בפעילויות קבוצתיות רבות פשוט מרגיש לכם יותר מדי, התמקדו באירועים החשובים ביותר ו / או הנדרשים. אם אתם מגלים שאתם מתחברים טוב יותר במצבים של אחד על אחד, בקשו מעמית לחבור אליכם לשתיית קפה או לסעוד ארוחת צהריים במקום.

13. עיינו בחשבונות המדיה החברתית שלכם וודאו שכל מידע אישי הגלוי לציבור אינו משקף תמונה לא מקצועית עליכם.

14. סייעו לעמיתים לשעבר אשר מובטלים והציעו אותם לתפקידים בארגון שבו אתם עובדים. אתם אף פעם לא יודעים מתי הם יכולים להחזיר לכם בחזרה. שלח לחמך על פני המים...

15. הביעו הכרת התודה ושמרו על קשר עם כל האנשים איתם אתם מתקשרים בעקבות התפקיד, כגון הלקוחות שלכם, שיסייעו לסלול את דרככם בעבודה החדשה הזו. אנשים אלה ירגישו יותר מחויבים לכם בפעם הבאה שתזדקקו לעזרה שלהם.

16. שמרו על עצמכם! התחלת עבודה חדשה יכולה להוות עומס נפשי ופיזי. עם זאת, אתם לא רוצים לשרוף את עצמכם בימים הראשונים. הקפידו לטפל בבריאות שלכם ולהקדיש קצת זמן לעשות פעילויות שימריצו אתכם. בזמן שאתם עלולים להרגיש כאילו אתם צריכים להקדיש כל שעה שבה אתם ערים לעבודה החדשה הזו, מצב זה יכול במהירות להשפיע על הבריאות שלכם ותהיה לו השפעה שלילית על הביצועים שלכם. שאפו לשמור על איזון בריא בין החיים בעבודה לבין החיים שמחוצה לה.

לבסוף, בנוסף לעצות הכתובות לעיל, זה יכול להיות רעיון נהדר לשאול כבדרך אגב עמיתים לעבודה אם יש להם עצות להגביר מהירות, או מה הם ייחלו לדעת כשהם התחילו לעבוד במקום זה. חשיבה אסטרטגית בתחילת העבודה החדשה שלכם היא אחת הדרכים להבטיח שתתקבלו היטב ותצליחו בתפקיד שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר