המדריך: איך תרכשו יין כמו מקצוענים

עבור רוב האנשים, בחירת בקבוק יין נחמד זו משימה מאתגרת, עם מבחר עצום של אפשרויות. האתר "Men's Health" פנה למנכ"ל של יקבי "Silver Oak" כדי לקבל מעט הדרכה איך לבצע רכישות נכונות של יין (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

עבור רוב האנשים, בחירת בקבוק יין נחמד היא די מרתיעה. עם מבחר עצום של אפשרויות, לסור לחנות משקאות ולמצוא יין שיתאים כמתנה לחם, או בתפריט היינות במסעדה, זו יכולה להיות משימה מאתגרת ואפילו קשה. ובכן, מסתבר שאתה לא צריך להיות חובב יין מושבע כדי להיות מסוגל לקבל החלטה מושכלת יותר. לדיוויד דנקאן, נשיא ומנכ"ל יקבי Silver Oak ו- Twomey, יש עשרות שנות ניסיון בכרמים המשפחתיים שלו ובאמתחתו כמה עצות פנטסטיות איך לבחור יין כמו מומחה.

סמוך על החברים שלך

יש נתונים מוצקים המוכיחים כי המלצה של חבר היא הדבר הכי נכון לסמוך עליו. "אם יש לך חבר שאומר, 'היי, שתיתי את זה ואהבתי את זה,' ואז אתה רואה את זה בחנות, אל תהסס", אומר דאנקן. "בעוד איש המכירות בחנות היין יכול להיות די מועיל עם הצעות, לעתים קרובות, חנויות מנסות למכור את המלאי שברשותן והמניע הנסתר הזה יכול להשפיע על הדחיפות שלו "לדחוף" לך יינות שהוא מגדיר כאיכותיים ומתאימים למה שאתה מחפש. כדאי שתקשיב לחבר", הוא מסכם.

התעלם מהציון שהיין קיבל

"מעולם לא הייתי מעריץ של ציון של 100 נקודות," אומר דאנקן. "בתכלס, מדובר בציון של 20 נקודות כי לשום יין לא הוענק אי פעם ציון של פחות מ-80 נקודות. תוכל לראות בקבוק שזכה ב-92 נקודות ב-30$ וגם ב-300$. האם הם מקבילים באיכות? כנראה שלא. לעתים קרובות, התוצאה לא נכונה." דאנקן מצביע על כמה בקבוקי וינטג', אשר בוקרו בחריפות רבה. "הבקבוקים האלה מזדקנים בחן והם מעולים כעת. הציון הזה מעניק קביעות לרגע על בקבוק שיתפתח לאורך זמן".

דלג על בקבוקים שמחירם פחות מ-20$

יין במחיר של 20$ ופחות, הוא בדרך כלל אינו משובח. "קניית קברנה במכולת תמורת 12 דולר לא תהיה נהדרת. אלה הם יינות המורכבים ממספר תערובות שונות והטעם שלהם יהיה בהתאם. "אבל לא מומלץ להתפרע. יין שמחירו מעל 250$, הוא אולי נדיר, אשר לא תמיד איכותי. אני לא אשלם 400 דולר לבקבוק במסעדה כי אני לא רוצה לעשות את זה," צוחק דאנקן. "אני אשלם בין 75$ ל-150$ עבור בקבוק שמפניה או עבור יין מאזור מסוים שאני רוצה לנסות. שתה את הבקבוק הכי יקר שאתה יכול להרשות לעצמך מבחינה כספית. בין 50$ ל-200$, אתה מקבל לעתים קרובות את מה שאתה משלם."

נסה לטעום בצורה עיוורת

חדש לגמרי בענייני היין? קח בקבוקים שווי ערך במחירם של חמשת הזנים הגדולים - קברנה סוביניון, פינו נואר, שרדונה, סוביניון בלאנק, זינפנדל ומרלו - וערוך טעימה עיוורת. "פתח את כל הבקבוקים, צרף לחוויה גם גבינה קשה וקרקרים וראה איך האוכל מושפע על ידי יינות שונים. זו דרך מאלפת להתחיל וללמוד".

סמוך על החיך שלך

במיוחד עבור שותי יין חדשים, אתה חייב להאמין בעצמך. "יש מידע עצום ברשת על ארומה וכיצד ניתן ללמוד מה הריחות של תותים או קופסת סיגרים וכן הלאה. לצרכן הממוצע לוקח קצת זמן להתחיל ליהנות ממה שהוא טועם", אומר דאנקן. "רוב האנשים שטועמים בירה בפעם הראשונה מתעבים את הטעם המריר שלה. ביין יכול להיות אותו דבר".

קנה בגדול. פשוטו כמשמעו

בקבוקים גדולים הם נהדרים לשבתות וחגים. "בקבוקים גדולים מעט מהרגיל אם כאלה של שלושה ליטר, מתיישנים לאט יותר, אבל הם טובים בעינוג קהל גדול. עשרה אנשים שפותחים בקבוק יחדיו, מוסיפים לכל השמחה של האירוע", אומר דאנקן.

מעל הכל, שתה מה שאתה אוהב

"זה הדבר החשוב ביותר: אם אתה אוהב משהו, שתה אותו. פשוט מאד. תיהנה מזה ואל תיתן לאף אחד להגיד לך אחרת. אם אתה בחור שאוהב סוביניון עם קרח, לך על זה ותתענג. ואם אי פעם אתה במסעדה והמלצר מנסה להגיד לך שאתה לא יודע על מה אתה מדבר, תעמוד על שלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר