מתהפכת במיטתך למרות שהפעוט שלך כבר ישן לילה שלם? את לא לבד

צלחת את החודשים הראשונים לאמהות. סוף סוף התינוק הקטן שלך ישן בעריסה, בחדר נפרד. יש רק בעיה אחת: הוא נם לו שם בשמחה אך את מתקשה להרדם. יש לתופעה הזו שם ודרכי טיפול. הנה הן (ילדים)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כל הכבוד לך: עשית את זה. צלחת את החודשים הראשונים לאמהות. סוף סוף התינוק הקטן והמתוק שלך ישן בעריסה, בחדר נפרד. יש רק בעיה אחת: הוא נם את לו שם בשמחה וברוגע, אך את, איך לומר, פחות, מתהפכת מצד לצד ומתקשה להרדם.

תופעה זו נקראת "momsomnia", ובתרגום חופשי: נדודי שינה של אמהות, על פי מייקל בריוס, פסיכולוג ורופא שינה של כוכבים בינלאומיים (כולל אופרה ווינפרי).

ביסודו של דבר, ההסבר לתופעה הוא פשוט: הגוף שלך רגיל להתעוררות באמצע הלילה להאכלות, להחלפה ועוד, את בעצם מחכה שם מוכנה לביצוע כל הפעולות האלו, ולפתע, יש בהן פחות צורך.

החדשות הטובות: תוכלי לנקוט במספר צעדים כדי לתקן זאת. שאלנו את ד"ר בריוס על כמה שיטות איך ניתן לשים קץ לעיגולים השחורים ולפיהוקים שאינם נגמרים.

שני את צורת השימוש במוניטור

כשהתינוק כבר ישן בחדר השני, זה בסדר לכבות את המסך על הצג ולהשאיר רק את הצליל. בדרך זו, את לא תהיי מוטרדת על ידי האור הכחול כל הלילה, שידוע כגורם מעכב שינה, אבל עדיין תשמעי את הקול שיתריע בפנייך על כל קימה של העולל באמצע הלילה.

בשלב זה, את יכולה במהירות להגיב ולהפעיל את המסך אם את רואה בכך צורך.

המנעי מכניסה למיטה מוקדם מדי

כן, זו בהחלט דרך מצוינת להרוויח זמן מנוחה בשפע, אולם על פי ד"ר בריוס וארגון השינה הלאומי, שגרת שינה בריאה היא גם לישון מספיק בזמנים הנכונים. הוא מסביר: "השינה שלך נשלטת על ידי שני כוחות שונים וקיימים: כונן השינה הפנימי שלך (אשר מקבל רמזים בהתאם לזמן שעבר מאז השינה האחרונה שלך) ואת שעון הגוף שלך (אשר מוסדר על ידי יחס מחזורי ביממה).

אם את הולכת לישון לפני שהשעון שלך מוכן - גם במקרה שאת עייפה, זה עלול להוביל אותך להתעורר מוקדם מאד ולא להיות מסוגלת לחזור לישון. "איך להתמודד עם נדודי השינה? התמקדי יותר בשובך לשגרת שינה (כלומר, זמן שינה רגיל ושעת התעוררות שאת מקיימת) לעומת שינה כאשר התינוק ישן.

למדי לחשב מתי את צריכה ללכת לישון

אוקיי. את לא צריכה ללכת לישון מוקדם מדי, אז מתי כן? ד"ר בריוס מסביר כי יש נוסחה פשוטה לחישוב זה: קודם כל, זהי את זמן ההתעוררות הרגיל שלך. לאחר מכן, ספרי לאחור שבע וחצי שעות. זו השעה שבה את צריכה לעלות על יצועך. (בזמן שאת צריכה להיות במיטה, כבי את האורות והכיני את עצמך לקראת השינה) הבנה נכונה של העניין תועיל לסימפטומים של נדודי השינה להתחיל לחלוף.

פשוט כמו שזה נשמע, תני עדיפות גבוהה לשינה

זה נשמע מטופש, אבל לאמהות כל כך קשה להכיר בעובדה שהן צריכות לנוח. (יש כביסה, ניקוי, ארוחת צהריים להכין למחר ועוד רשימה אינסופית של מטלות שעליהן להשלים) ד"ר בריוס סבור שאת צריכה לקבוע סדר עדיפויות לשינה - ועקביות - כדי לאמן את הגוף שלך. ככל שתטפחי את השגרה שלך, תנחלי יותר הצלחה בשינה סדירה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית