העישון מזיק לבריאות, ולא רק: 5 דרכים בהן הוא הורס לכם את החיים

כל מעשן מצוי יעיד כי הדחף לסיגריה צץ לרוב כאשר הוא כועס או לחוץ. מעבר לסכנות הבריאותיות הרבות הנלוות לעישון, מחקרים הראו כי גמילה מלאה תשפר את איכות חייכם באופן משמעותי. הנה בדיוק איך (MEN)

(צילום: Unsplash)

כן, אנחנו לא מיתממים. גמילה מעישון כרוכה בתהליך מתמשך ומורכב, אך חשוב שתהיו מודעים לעובדה כי עישון פוגע לא רק בכם באופן אישי, אלא הוא משפיע באופן שלילי על הסביבה הקרובה שלכם ועל חלקים שונים בחברה. בטוחים שאתם מוכנים לשאת את האחריות הזו על כתפיכם? אנו מניחים שלא, אז הנה מספר היבטים בהם הפסקת עישון תשדרג את החיים שלכם, על פי הבלוג "דיילי מיינד":

1. שחרור

עבור מעשן, העולם עוצר כאשר הוא לא יכול להצית סיגריה (שבת, מישהו?) וההתמכרות חייבת להיות מוזנת באופן תדיר. בכל מקום שאתם נמצאים בו, בכל מצב. כל האמצעים כשרים להשתקת הדחף לניקוטין. האם זו הרגשה נעימה לדעת שהחיים שלכם נשלטים על ידי חומר?

הפסקת צריכת הטבק מעניקה לכם שליטה על החיים. לא עוד חיפוש בחצות הליל אחר קיוסק פתוח, לא עוד הפרעה או שינוי בתוכניות, כך שתוכלו למצוא את המותג האהוב עליכם של סיגריות.

יהיה לכם את הכוח לארגן את הזמן ואת החיים. תוכלו לעשות דברים שלא עשיתם קודם ולחיות את החיים שלכם בדיוק כפי שאתם רוצים מבלי לשקול איך אתם הולכים לשרוד חמש דקות ללא עישון.

2. אוויר נקי

אם תפסיקו לעשן, תהפכו את כל הנוכחים בחיים שלכם למאושרים.

מחקרים גורסים כי עישון פוגע בסביבתו של המעשן יותר מאשר במעשן עצמו. עזרו לאהובים שלכם לחיות חיים ארוכים יותר.

הסטטיסטיקה לגבי עשן יד שנייה מדהימה. שלושים וארבעה אלף מקרי מוות מוקדמים מדי שנה, מיוחסים לעישון פסיבי. כל אלה הם אנשים שמעולם לא עישנו, אבל היה להם מזל ביש להמצא בסביבה של מישהו שכן ולהחשף ליותר משבעת אלפים כימיקלים הנמצאים בענן של עשן פסיבי ולהפגע מההשפעה המזיקה.

חשבו על ההרגשה המדהימה לחיות בצל הידיעה שהצלתם חיים.

נסו להחליף את פעולת העישון בפעילויות בריאות: לעבוד, לתרגל מדיטציה ולאכול הרבה פירות וירקות. התחילו עם תחליפים כמו סיגריה אלקטרונית, מסטיק ניקוטין ועוד אינספור אלטרנטיבות המצויות בשוק.

3. תוספת זמן וכסף

העישון יוצר את היקום שלו, ובמרכזו סיגריה בוערת. הוא משחק עם הריכוז והזמן שלכם.

ניתוח מקיף, אשר בחן הבדלים בין מעשנים ולא מעשנים בארצות הברית, האיחוד האירופי וסין, ניפק ראיות מוחלטות כי מעשנים נוטים לעבוד פחות.

המחקר העריך כי עלות העישון לכלכלה האמריקנית נעה בין 289 ל-333 מיליארד דולר בשנה. הפסדים אלה מיוחסים כולם למחלות הקשורות לעישון אצל מעשנים ולא מעשנים בכל שלושת האזורים.

אותו מחקר הניח כי 6 מיליארד דולר אבדו מדי שנה לארה"ב, ממקרי מוות עקב עשן יד שנייה. נתונים אלה מאששים את הדרכים הלא-מוחשיות שלעיתים משפיעות על עמים שלמים, ועל אזורים גיאוגרפיים.

4. תהפכו ליותר אטרקטיביים

אטרקטיביות היא מושג סובייקטיבי, בעיני המתבונן, אך שמועה התגנבה לאוזנינו הטוענת כי יש אנשים שם בחוץ הגורסים כי עישון מעיד על גבריות וחוזקה. תנו לנו להפריך לכם את המיתוס הזה: לא, ריחות של עשן ואש לא שווים את המראה המחוספס שנלווה לעישון.

מחקר מאנגליה השווה את פניהם של קבוצות מרובות של תאומים, שאחד מהם היה מעשן והשני לא היה.
כל משתתפי הסקר הצליחו לנחש נכונה מי היה ומי לא היה המעשן. אבל, רוב המשיבים גם דירגו את הפנים של הלא מעשן כהרבה יותר אטרקטיביות מאשר הפנים של המעשן.

בנוסף, למעשנים קשה יותר (ב-24% יותר זמן) למצוא עבודה מאשר לעמיתים שלהם שאינם מעשנים, שלהם יש סיכוי של 30% יותר להשיג עבודה.

5. אושר

ניקוטין אחראי על רמות גבוהות של הורמונים מעוררי הנאה, כמו דופמין. מנת גבוהה של דופמין באופן פתאומי היא מה שגורמת לניקוטין ולסיגריות להיות כל כך ממכרים.

התמכרות גורמת לאנשים להאמין כי הדבר אליו הם מכורים הוא הדבר היחיד שיכול לעשות אותם מאושרים. אבל, הם אינם מבינים כי עישון הוא זה שמונע מהם להרגיש מאושרים באופן טבעי.

רמות הדופמין גדלות עם הנשיפה הראשונה של סיגריה. אבל הן נופלות מהר. שנים של עישון, בסופו של דבר, מעכבות ייצור דופמין, כך שאתם צריכים לעשן כדי לקבל כמות, ולא הקטנה ביותר, של דופמין בכלל.

מעודד: מדענים בגרמניה מצאו כי רמות הייצור של הדופמין חוזרות למצב נורמלי לאחר שמישהו נגמל מההרגל של צריכת סיגריות. נבדקים אשר היו מעשנים בעברם לא הראו הבדל ברמות הייצור של הדופמין בהשוואה למוח של לא מעשנים.

אז כדאי שתפסיקו להאמין כי סיגריות הן הדבר היחיד שיכול לגרום לכם אושר. הן רק משחקות במוח שלכם.

בנוסף, מחקר מצא כי מעשנים שנגמלו ושמרו על המצב באופן זה לאורך זמן, דיווחו שהיו הרבה יותר מאושרים מאשר עמיתיהם אשר פרשו באותו זמן אבל נכנעו לתשוקה שלהם לאחר שבועיים וכשסרו בחזרה להתמכרות לניקוטין, הם דיווחו שהם מדוכאים יותר, למרות שחזרו להרגל הישן שלהם, כביכול הדבר שהעניק להם הנאה מלכתחילה.

סיגריות, בדיוק כמו כל חומר ממכר אחר, הן קביים. והדרך היחידה לעצור אותו מלהזיק לכם ולאנשים מסביבכם היא לוותר עליהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר