דיאטת מיחזור פחמימות: לא עוד מגמה חולפת

שמענו על דיאטות המגבילות את צריכת הפחמימות (היי, קטוגנית) אבל מה לגבי מיחזור שלהן? כן, יש דבר כזה והוא טרנדי בטירוף. הנה המדריך למתחילים (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מה זה בעצם מיחזור פחמימות? משטר אכילה שבו משנים את כמות הפחמימות הנצרכות במשך הזמן. מסגרת הזמן המדויקת (יומית, שבועית או חודשית) ושיעור משתנה בהתאם לאדם. לדוגמה, אכילת כמות גבוהה של פחמימות (כמו 200 גרם) וביום הבא כמות נמוכה יותר (כמו 50 גרם).

האם זה אומר שנוכל לאכול פיצות ובורקסים ככל שיתחשק לנו? לא בדיוק. גם בימים המאפשרים אכילת פחמימות רבות, כדאי להקפיד להזין את הגוף בפחמימות הטובות לגוף כגון תפוחי אדמה ולחם מחיטה מלאה.

למה לבחור דווקא בדיאטה זו? מיחזור פחמימות היא טכניקה עממית בקרב מפתחי גוף וספורטאים מקצועיים, בעיקר בשל מחקר הגורס כי טעינת הגוף בפחמימות יכולה לשפר ביצועים. עם זאת, מחקרים מעטים נעשו על הנושא למרות העלייה האחרונה בפופולריות שלה ככלי הרזיה.

איך עובדת הדיאטה? למרות מספר מצומצם של מחקרים שנערכו בנושא, התאוריה הבסיסית מאחורי מיחזור פחמימות היא כזו: כאשר אתם עושים פעילות גופנית מאומצת (שיעור אופניים סופר אינטנסיבי), אתם צריכים לאכול יותר פחמימות (בדרך כלל, בסביבות 60 אחוז מצריכת הקלוריות הכוללת שלכם) כדי שהדלק בגוף שלכם יתקן את השריר.

אבל, כאשר אתם עוסקים בפעילות נמוכה עד בינונית (כמו שכיבה על הספה ופטפוט בטלפון הנייד), אתם נדרשים לאכול פחות. על ידי אכילת פחות פחמימות ביום מנוחה, הגוף שלכם ישרוף שומן עבור אנרגיה במקום גלוקוז (וזהו גם הרעיון העומד מאחורי דיאטה קטוגנית), בעוד ימים בעלי ריבוי פחמימות יהפכו את הדיאטה ליותר ברת קיימא בטווח הארוך.

האם כדאי לנסות אותה? "מיחזור פחמימות עשוי להיות קל יותר לשמירה לאורך זמן מאשר דיאטה דלת פחמימות", כותבת הדיאטנית המוסמכת כריסטי בריסט ב"וושינגטון פוסט" (וזו כבר סיבה אחת מספיק טובה לתת לה צ'אנס).

"היא גם עשויה לעזור לאנשים לנוע מעבר לירידה במשקל או אימון רנדומלי. יתר על כן, הורדה מתונה במזונות עשירים בפחמימות, במיוחד אלו העשויים מפחמימות מזוקקות, עשויה לסייע בקידום אובדן שומן אצל חלק מהאנשים" היא מוסיפה. ובעוד אין שום דבר מזיק במיוחד בשינוי צריכת הפחמימות, בריסט בסופו של דבר מסכמת כי אין מספיק מחקר שם בחוץ שהיא יכולה להמליץ ​​עליו.

במקום זאת, היא מציעה לאכול כמות מתונה של פחמימות, המשלבת מגוון של מזונות מזינים (כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים, חלבון רזה, זרעים ואגוזים) לתוך שגרת התזונה שלכם ולהיות עקביים בבחירות הבריאות שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר