רוצים לרדת במשקל במהירות? לכו על דיאטה צמחית

דיאטה צמחית תומכת באכילת מזונות מבוססי צמחים. רוב הדיאטות באות עם רשימה קפדנית של קווים מנחים, אך כאן מדובר יותר בתפיסה של אכילה בריאה שמשאירה פרטים מסוימים לפרשנות האישית שלכם (בריאות)

(צילום: Unsplash)

אם תערכו חיפוש ברשת אחר דיאטות, קרוב לוודאי שתתקלו ב"דיאטה צמחית". ולמרות שאתם רוצים לחיות אורח חיים בריא (היי, אולי אפילו להשיל כמה קילוגרמים), הרעיון של התקיימות מחסה בלבד לא בדיוק מושך אתכם. אפשר לנשום. תוכנית אכילה בריאה זו מאפשרת שפע של אוכל טעים והיא גמישה להפתיע. הנה מדריך למתחילים.

מה זו בעצם דיאטה צמחית? במילים פשוטות, דיאטה צמחית תומכת באכילת מזונות מבוססי צמחים. בעוד שרוב הדיאטות באות עם רשימה קפדנית של קווים מנחים, כאן מדובר יותר בתפיסה של אכילה בריאה שמשאירה פרטים מסוימים (כמו מהי הכמות המדוייקת, אם בכלל, לאכילת בשר) לפרשנות האישית שלכם.

רגע, עדיין נוכל לאכול סטייק? בטח (בהזדמנות). יישום הדיאטה הצמחית לא בהכרח אומר לוותר על בשר ומוצרים מבעלי חיים לחלוטין - למרות שאתם יכולים, אם אתם רוצים. אנשים רבים בוחרים באפשרות הזו. במקום זאת, הרעיון הוא לאכול בעיקר מזון המבוסס על צמחים, ואם תרצו, כמויות צנועות של דגים, חלב, בשר רזה, כמו גם בשר אדום במשורה. הדיאטה הים תיכונית והדיאטה הצמחונית הן שתי דוגמאות של דיאטות צמחיות.

אז מה בתפריט? קטניות, דגנים מלאים, פירות וירקות, הם כל מצרך של דיאטה צמחית. אתם יכולים להתחיל את היום עם קערה של דייסת קינואה עם חלב שקדים (כן, פחמימות שטובות לגוף, מותרות בהחלט, במתינות), ואחריו סלט עשיר ולאחר מכן כרובית אפויה לארוחת ערב. חשים את הרעב מזדחל במעלה הגרון אחר הצהריים? נסו קומץ אגוזים או זרעים. נכון, טכנית, צ'יפס מבוסס על צמח, אבל הוא לא באמת מומלץ. התמקדו בדברים בריאים, בסדר?

למה כדאי לכם לנסות אותה? מומחים מסכימים כי דיאטות מבוססות צמחים טובות לסביבה, כמו גם לבריאות שלכם, בתנאי שאתם מתמקדים במזונות שטובים לכם ולא רק באלה שעשויים מצמחים (כמו, אתם יודעים, סוכר). בפרט, דיאטה זו הוכחה כיעילה בשמירה על בריאות הלב והמשקל.

מהם החסרונות? אם אתם הולכים לוותר על מוצרים מבעלי חיים לחלוטין אז אתם צריכים לבדוק את העניין עם רופא כדי לוודא שאתם מקבלים את כל החומרים המזינים שגופכם זקוק להם ואם אתה נדרשים ליטול תוספי מזון (כמו ויטמין B12, לדוגמא).

השורה התחתונה: לא נדרש תואר במדע תזונתי כדי לדעת שאכילת פירות וירקות יותר טובה לגוף. אבל אם אתם לא מסוגלים, ובצדק, לעבור לתזונה צמחונית, דיאטה צמחית יכולה להיות צעד בכיוון הנכון שהגוף שלכם צריך. התחילו בהחלפת ארוחה אחת ליום בכזו המבוססת על צמחים ואז הגדילו את המינון בהדרגה. ובכלל, מי צריך סטייק מבשר כאשר יש לכם סטייקים של כרובית עם רוטב לימון כה טעימים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר