תמיד רעבים? הנה כל הסיבות לכך

רק לפני שעה קלה אכלתם ארוחה טעימה ומזינה וכבר הרעב מדגדג לכם בקצה הלשון? נוטים לנשנש בין הארוחות? הנה הגורמים לדבר (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אנשים מסוימים נוטים יותר להרגיש רעב, כל הזמן. אמנם יש לפעמים סיבות רפואיות לכך - סוג של בלוטת התריס, למשל, או נטילת תרופות נוגדות דיכאון מסוימות שקשורות לתיאבון מוגבר - על פי רוב, הפושע הוא כנראה הדיאטה או אורח החיים שלכם, כלומר משהו שהוא לגמרי בר שליטה.

להלן 9 נסיבות אפשריות שבגינן אתם עלולים להרגיש כמו בור ללא תחתית ובעזרת שינוי קטן, תרגישו מרוצים מאורח החיים שלכם.

1. ארוחת הערב שלכם יצאה מקופסא

מיכלי פלסטיק ומשקאות רבים מכילים את הכימיקל ביספינול איי. מינהל המזון והתרופות האמריקני אומר שהרמות הנמוכות של הכימיקל שאנו חשופים להן בטוחות, אך מחקרים הראו שהוא יכול להשפיע על המותניים שלנו. על פי מחקר משנת 2014, BPA משנה את רמות ההורמונים לפטין וגראלין, השולטים על הרעב והשובע.

2. לא אכלתם ארוחת בוקר גדולה מספיק

אמא שלכם צודקת: ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום. אז כוס קפה פשוט לא הולכת לעשות את העבודה.

על פי מחקר ארוך טווח שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג', אנשים שאכלו רק 300 קלוריות לארוחת הבוקר עלו כמעט פי שניים במשקל מאלו שאכלו 500 קלוריות או יותר. הסיבה: אכילת ארוחת בוקר גדולה גורמת לעלייה קטנה יותר ברמת הסוכר בדם ובאינסולין לאורך כל היום, כלומר, יש לכם פחות תשוקה לאוכל.

3. לא אוכלים מספיק סלט

ירקות עלים עשירים בויטמין K, אינסולין המווסת ומסייע להפחית חשקים אוכל. גברים צריכים לקבל לפחות 120 מיקרוגרם של ויטמין K ביום, אשר שווה בערך לכוס אחת של כרוב.

4. לא שותים מספיק תה

על פי מחקר, אנשים ששתו כוס תה לאחר ארוחה של מזונות עתירי פחמימות הורידו את רמות הסוכר בדם ב-10% לכמה שעות לאחר הארוחה, מה שאומר שהן נשארו יציבות במשך זמן רב יותר.

צריכים עוד סיבה כדי לעבור מקפה לתה? מחקר שנערך ב-2017, הביא לתוצאות דומות, כאשר החוקרים שיערו כי לגימה של תה יכולה להוביל לשינויים בחיידקי המעיים שיכולים לסייע בירידה במשקל.

5. לא שותים מספיק מים

התייבשות לעיתים קרובות מחקה את תחושת הרעב. זה בגלל ההיפותלמוס, החלק של המוח המסדיר רעב וצמא, אשר יכול לשלוח לכם הודעות מטעות כאשר אתם סופר צמאים, מה שמוביל אתכם לחשוב שאתם זקוקים לחטיף למרות שאתם באמת צריכים רק כוס מים.

אם רק אכלתם ארוחה גדולה ואתם עדיין מרגישים רעבים, שתו כוס מים. סביר להניח שתגלו שאתם לא באמת צריכים תוספת של פירה תפוחי אדמה אחרי הכל.

6. אתם משועממים

כן, ברצינות: שעמום הוא גורם מרכזי לעלייה במשקל. למעשה, מחקר שנערך בשנת 2015 מצא קשר בין רגישות לשעמום ולאכילת יתר. כדי לבדוק את עצמכם על מנת לראות אם אתם באמת רעבים, דמיינו סטייק ענק. אם אתם באמת רעבים, סטייק ייראה מושך. אבל אם הוא לא נראה מפתה, רוב הסיכויים שאתם זקוקים להסחת דעת ולא לארוחה.

7. לוגמים יותר מדי אלכוהול

אנחנו כבר יודעים כי אלכוהול הוא רע למשקל. אבל בנוסף להיותו מלא בקלוריות ריקות, אלכוהול יכול להתל במוח שלכם שאתה רעבים כאשר אתם בעצם לא.

במחקר שנערך בשנת 2017, חוקרים השקו עכברים באלכוהול ומצאו כי בעקבות כך הופעלו נוירונים מסוימים במוח שגורמים רצון לאכול. עם זאת, מאחר והמחקר נערך על בעלי חיים ולא על אנשים, המדענים עדיין מנסים לקבוע אם יש לו את אותה השפעה על בני אדם.

8. אתם לחוצים

לאחר יום מלחיץ להפליא בעבודה? יש לעניין השפעה עצומה על הרצון שלכם לאכול. כאשר הדאגות של היום טורדות אתכם, הגוף משחרר את הורמון הלחץ קורטיזול, אשר יכול לגרום תשוקה למזון מתקתק, משמין או מלוח.

למרבה המזל, אתם יכולים להתמודד עם אותם חשקים על ידי שמירה של חטיפים בריאים בהישג יד ועל הקפדה על פעילות גופנית כדי להפחית את החרדה.

9. מבלים יותר מדי זמן בצפיה בתמונות אוכל

יתכן כי אינסטגרם הוא הגורם לתשוקה לאוכל שלכם. סקירה של מחקרים מ-2016, הניחה כי תמונות של מזון במדיה החברתית יכולה לגרום לנו ל"רעב מבחינה ויזואלית". במחקר אחד שנותח בסקירה, חוקרים גילו כי המוח של אנשים שמנים הגיב בצורה חזקה יותר לתמונות מזון, גם אם הם לא היו רעבים כרגע, בהשוואה לאנשים שהיו במשקל בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר